וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה את 'כרומבוק פיקסל': לפטופ עם מסך מגע ברזולוציה גבוהה

22.2.2013 / 12:12

גוגל נכנסת לשוק המחשבים הניידים היוקרתיים עם לפטופ בעל מסך איכותי במיוחד. המחיר גבוה, אך החברה טוענת "אתם מקבלים יותר עבור הכסף"

זמן קצר לאחר פרסום השמועות בנושא - גוגל מאמתת את כוונתה להשיק מחשב נייד חדש עם מסך מגע איכותי במיוחד. החברה הודיעה אמש (ה') על השקת ה"כרומבוק פיקסל", לפטופ עם מסך מגע בגודל 12.85 אינץ' ותצוגת רזולוציה גבוהה של 2560x1700 פיקסלים, לדברי גוגל "דחיסות הפיקסלים הגבוהה ביותר בין כל מסכי הלפטופים כיום", והמסך מיועד לאפשר למפתחי אפליקציות לבנות כלים ושירותים שיעבדו במכשירים שונים.

המחשב שוקל 1.52 קילו, כולל מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ, כרטיס מסך Intel HD Graphics 4000, 4 ג'יגה של זיכרון פנימי, שתי כניסות USB, מצלמת רשת באיכות 720p, קורא כרטיסים ודיסק קשיח פנימי SSD של 32 או 64 ג'יגה (לצד 1 טרה בחינם בשירות גוגל דרייב המקוון למשך שלוש שנים). גוגל טוענת לזמן סוללה של עד חמש שעות.

לדברי החברה, שפיתחה את המחשב בעצמה ולא בעזרת שותפי חומרה חיצוניים - הכרומבוק פיקסל תוכנן עם הרכיבים האיכותיים ביותר כדי להתאים לכל סוגי השימוש - כולל כאלו של משתמשים מקצועיים. "כרומבוקים עוצבו כדי להפוך את המחשוב למהיר, פשוט ומאובטח. מטרת ה'פיקסל' היא להעלים את הפיקסלים ולתת לאנשים את חוויית הווב הטובה ביותר", נכתב בפוסט של גוגל בנושא.


עוד בנושא:

- גוגל מפתחת לפטופ עם מסך מגע

"העניין הוא Power Users"

המחשב החדש יהיה ניתן לרכישה כבר היום (ו') בארצות הברית ובאנגליה - בתחילה דרך חנות האפליקציות 'גוגל פליי' ובקרוב ברשת חנויות האלקטרוניקה 'בסט ביי'. מחירי המחשב גבוהים בהחלט, וזונחים את קו הכרומבוקים הזולים והנגישים של גוגל, לטובת תחרות ראש בראש עם שוק הלפטופים האיכותיים. כרומבוק פיקסל בגרסת וויי-פיי יעלה 1,299 דולר, ומכשיר שכולל גם קישוריות סלולרית יעלה 1,449 דולר. "העניין הוא Power Users (משתמשים מקצועיים). חלקם קונים מק, חלקים קונים חלונות 8. רצינו לוודא שמערכת ההפעלה כרום OS רלוונטית עבורם", אמר סונדר פיצ'אי, מנהל פרויקט כרום בגוגל.

"זה העתיד - רזולוציה גבוהה ומסך מגע, וכרגע אנחנו נמצאים מאחורי עולם הלפטופים. אנו רוצים לדחוף את האקו-סיסטמה ופיתוח הווב קדימה, כך שהמוצר הזה יוכל להוות דוגמה באותה הצורה שסמארטפון נקסוס נתן השראה לדור חדש של מכשירים", הוסיף. פיצ'אי הצהיר שהכרומבוק פיקסל יתמודד בכבוד מול המקבוק אייר של אפל, לו אין מסך מגע או רזולוציה גבוהה. "עם הפיקסל אתה מקבל הרבה עבור הכסף שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully