וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תפצה הורים על הוצאת כספים בחנות האפליקציות על ידי ילדיהם

26.2.2013 / 13:19

במסגרת תביעה ייצוגית מסכימה אפל לפצות כספית הורים המתלוננים על כך שילדיהם הורידו אפליקציות הגובות כסף במהלך המשחק

אפל מוכנה להתפשר עם הורים שכועסים על הוצאות לא צפויות של ילדיהם בחנות האפליקציות שלה. החברה הודיעה כי תציע זיכויים והחזרים לאלו שיתלוננו על נזק כספי ממשחקים שניתן להוריד חינם - אך לאחר מכן מציעים למשתמש להוציא כסף על פיצ'רים בתוכם.

הורים רבים בארצות הברית התלוננו שלא היה ברור כי משחקים המורדים בחינם יכולים לגבות כסף בתוכם, ועל ההוצאה הלא צפויה שנבעה מכך. הם הגישו תביעה ייצוגית בנושא נגד אפל, וכעת מוכנה החברה להתפשר איתם ולהציע 5 דולר קרדיט לחנות אייטונס כנגד קניה בסכום נמוך במשחק, סכום קרדיט גבוה יותר לאזן קניה בסכום גבוה יותר והחזר כספי על קניות מעל ל-30 דולר. הוצאת סכומים גבוהים שכאלה אינם כה נדירים - ידוע על ילדים שהוציאו מאות דולרים על כסף וירטואלי או חיות וירטואליות - למשל במשחק Tap Fish. אך הדרך לכסף לא כל-כך מהירה: כדי לקבלו יצטרכו ההורים התובעים להצהיר בהתחייבות שקטין הוא זה שביצע את הרכישות ושהמבוגר לא סיפק לו את הסיסמה לרכישה בחנות האפליקציות של אפל.

המקרה עלה לכותרות ב-2011, לפני שאפל יישמה בחנותה כלי אבטחה להורים והגנת סיסמה. הפשרה המוצעת כעת לא מצהירה כמה כסף יצא ללא אישור הורים בצורה הזאת וכמה משתמשים ניזוקו מהשיטה. ההערכות הן שאפל תצטרך לשלם בסביבות 100 מיליון דולר. הפשרה תלויה באישורו של שופט פדרלי, ולאחר אישור כזה תתחיל אפל לקבל את בקשות המתלוננים - ככל הנראה לא לפני תחילת 2014. החברה הצהירה שתשתלח הודעת מייל ל-23 מיליון משתמשי אייטונס שרכשו כסף וירטואלי במשחקים כדי להתחיל את התהליך.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully