וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדפון 2 של אסוס: שילוב מנצח

המכשיר החדש של אסוס הוא אחד הטלפונים הטובים ביותר שראינו לאחרונה, ואחד השילובים הטכנולוגיים הטובים ביותר בין טלפון לטאבלט

בשנתיים האחרונות, נראה כי מרבית הסיקור של עולם הסלולר מתמקדת בשתי חברות: אפל וסמסונג. המלחמה בין האייפון לבין משפחת הגלקסי תופסת יותר כותרות ממלחמות וסכסוכים פוליטיים, ושאר היצרניות נדחקות לעיתים קרובות אל העמודים האחוריים. סוני, נוקיה, LG, HTC ואחרות משיקות דגם אחר דגם, ואלה אמנם ממלאים את מדפי החנויות - אך לא מצליחים לרגש.

אל השוק הזה מנסה להיכנס כבר מספר שנים חברת אסוס, שמוכרת בעיקר בזכות המחשבים והטאבלטים שלה. בשנה שעברה אף הציגה קונספט חדש, אם לא חדשני, של ה-Padfone - טלפון סלולרי שמגיע עם תחנת עגינה אשר הופכת אותו לטאבלט. הפדפון נעלם כלא היה, תוך שהוא מזכיר - לפחות לקהל הישראלי - ניסיון כחול-לבן לייצר טלפון מודולרי: מודו.

אך אסוס לא התייאשה, והשיקה בחורף האחרון את ה-Padfone 2. לפני מספר שבועות, הגיע הפדפון השני גם לשוק הפתוח בישראל. והתוצאה? מפתיעה למדי. מדובר באחד הטלפונים הטובים ביותר שראינו בחודשים האחרונים, ובאחד השילובים הטכנולוגיים הטובים ביותר בין טלפון לבין טאבלט.

סמארטפון-טאבלט זה לא רק פאבלט

הקטגוריה הזו, שילוב בין טלפון לטאבלט, נשלטת בשנה וחצי האחרונות על ידי הפאבלטים - מכשירים שמנסים לשלב בין שתי הקטגוריות. מי שמוביל אותם הוא הגלקסי נוט המוצלח של סמסונג, שבדור השני שלו הביא לצרכן טלפון עם מסך גדול, 5.5 אינץ', אך כזה שמצליח להיות נוח גם בתור טלפון וגם בתור מחשב לוח קטן. הפתרון של אסוס, כאמור, שונה במהותו.

יחד עם הטלפון - מכשיר אנדרואיד עם מסך 4.7 אינץ', אתם מקבלים גם "מעטפת" טאבלט. במילים פשוטות, זהו מסך עם סוללה ורמקולים. הוא מסך "טיפש", המוח שלו הוא הטלפון, אותו ניתן להכניס ולהוציא בקלות אל תחנת עגינה ייעודית בגב המכשיר. ומה שמאפשר לכל הסיפור לפעול הוא היכולת של אנדרואיד 4 להתמודד עם גדלי מסך משתנים. מערכת ההפעלה של גוגל יודעת להתאים עצמה לתחנות עגינה כאלה, ואפליקציות רבות מסוגלות לפעול - כמו ה-Reader של גוגל עצמה - יכולות לפעול הן במצב טלפון והן במצב טאבלט.

אך לפני שנדבר בהרחבה על השילוב, כמה מילים על הטלפון עצמו. אסוס יצרו כאן מכשיר אנדרואיד סולידי למדי. הוא בנוי היטב, אך לא כבד בכלל - משקלו כמעט זהה לשל הגלקסי S3. בפנים, ניתן למצוא מעבד ארבע ליבות במהירות 1.5 גיגההרץ מסוג Krait של חברת קוואלקום, שמריץ את אנדרואיד 4.1 ללא כל בעיה, כשהוא נתמך על ידי 2 גיגהבייטים של זכרון.

הערה חשובה: המכשיר לא תומך בחלק מהתדרים של חברת פלאפון, כך שאם אתם משתמשים ברשת של החברה, יהיו לכם בעיות קליטה בחלק מהמקומות. ברשתות אחרות, לא הבחנו בבעיות קליטה מיוחדות, והטלפון ידע להחזיק שיחה בצורה טובה גם בזמן נסיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנוי היטב, אך לא כבד בכלל/מערכת וואלה!, צילום מסך

החסרון היחיד: חריץ ההטענה

נקודה לזכות ה-Padfone 2 היא הסוללה. סוללת 2140 מיליאמפר\שעה מספיקה לשימוש של יום בטלפון, בייחוד אם אתם משתמשים בפתרונות ניהול סוללה שאסוס הוסיפה לאנדרואיד. זה מרשים במיוחד בהתחשב בכך שהחברה השקיעה במסך בהיר ויפהפה ברזולוציה של 1280x720 - אחד המסכים היותר יפים שיצא לנו לראות בדור הנוכחי של טלפונים סלולריים. זה אמנם לא Retina של אייפון, והוא לא יכול להתמודד מבחינת עושר צבעים עם מסכי LCD של HTC וסוני, אבל בהבדלים תרגישו רק אם תשימו את המכשירים אחד ליד השני.

החסרון הבולט היחיד של ה-Padfone 2 הוא בחריץ ההטענה. כדי לאפשר עגינה טובה עם הטאבלט, הורחב חריץ המיקרו-USB, וכבל הטענה רגיל לא יושב טוב. הוא יוצא בקלות רבה מדי. הכבל אותו אסוס מספקת עם המטען הוא היחיד בו תוכלו להשתמש בנוחות. חסרון נוסף, אם כי מינורי - וכזה שמתרגלים אליו אחרי יום של שימוש - הוא בהחלטה להשתמש רק בכפתורי מגע בתחתית המסך. כשתאורתם כבה, אתם צריכים לזכור את מיקומם כדי ללחוץ עליהם בנוחות.

נקודה חלשה נוספת, שאי אפשר לקרוא לה חסרון אך אינה עולה בקנה אחד עם מגמות סלולר נוכחיות, היא המצלמה. מדובר אמנם במצלמת 13 מגהפיקסל, אך לאסוס אין את הטכנולוגיה כדי להפוך אותה למצלמה מעולה באמת. החיישן, וכל המגהפיקסלים שלו, לא מחליפים שבבי עיבוד תמונה איכותיים שיכולים לגרום לצבעים להיות חדים ולצילומים בתאורה בעייתית להיראות טוב. אז כן, היא עושה את עבודתה נאמנה בתנאי תאורה טובים, אך בחדר חשוך היא לא תתפקד כמו מצלמותיהן של המתחרים הבולטים.

ה-Pad הוא גולת הכותרת

אך גולת הכותרת של ה-Padfone 2 היא, כאמור, החלק של ה-Pad. בתוך מספר שניות מהכנסת הטלפון לתחנת העגינה - שהינה בפני עצמה תהליך נוח ולא מסובך - יידלק מסך הפאד. ברוב המקרים, היישום בו הייתם ייסגר, ותצטרכו לפתוח אותו מחדש, אז הוא ייפתח בתצורת הטאבלט של אותו היישום, אם קיימת כזו, או בתצורת זום. תוך בערך 10 שניות ניתן לעבור מקריאת מאמר בגרסת הטלפון של כרום לקריאת אותו המאמר על מסך גדול יותר.

ואם כבר במסך עסקינן, כאן אתם מקבלים מסך בגודל 10.1 אינץ', עם רזולוציה של 1280x800. הוא לא מלהיב, ולא חד כמו זה של האייפד 3 ומעלה, אבל הוא קריא ונוח. יחד עמו, מגיעה בתוך הטאב סוללה של 5000 מיליאמפר\שעה, שיכולה להטעין את הטלפון שלכם. בסך הכל, אם שתי הסוללות מלאות בבוקר יום ראשון, ואתם משתמשים כשעה במצב הטאבלט - את הטלפון תצטרכו להטעין בערב יום שני ואת הטאבלט אי שם ביום שלישי או רביעי.

יחד עם הטלפון בתחנת העגינה, שוקלת כל הקונסטרוקציה הזו 649 גרם, גרם אחד פחות מאייפד בדור האחרון שלו. עם זאת, הוא לא נוח להחזקה כמו האייפד, מכיוון שמרכז הכובד שלו מושפע מהטלפון. אי אפשר להגיד שזה לא נוח בעליל, אבל זה פחות נוח מטאבלט ייעודי.

אם אתם מקבלים שיחה במצב טאבלט, תוכלו לענות תוך שהיא מועברת למצב רמקול, או להוציא את הטלפון ולקבלה בצורה רגילה. מכיוון שתהליך החיבור והניתוק של הטלפון אורך שניות בודדות, אין בכך בעיה. אך גם אם תחליטו להשתמש במצב דיבורית - מדובר בדיבורית טובה למדי. באסוס מתהדרים ב"רמקול איכותי" בטאב שלהם. קשה לומר שהוא הרגיש איכותי יותר מזה של טאבלטי פרימיום אחרים, אבל הוא גם לא אכזב. כל עוד אתם לא מגיעים עם ציפיות לרמקול שולחני טוב - גם אתם כנראה לא תתאכזבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך קריא ונוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום: שילוב מצוין - אך גם עניין של טעם

שתי בעיות מעיבות על הפדפון 2 במצבו הנוכחי. אחת היא אשמת אסוס - זו החליטה שלא לספק בינתיים כיסוי מקלדת או תחנת עגינה עם מקלדת מובנית, מה שמוריד מהיכולת של הטלפון להיות כלי עבודה מצויין. אמנם תוכלו לחבר אליו מקלדת בלוטות' אלחוטית, אך אסוס - שסיפקה תחנה עם מקלדת לפדפון הראשון, טרם ייצרה אחת לפדפון השני. השמועות גורסות שזה יקרה בעתיד, אך קשה להאמין שחצי שנה לאחר השקת המכשיר יגיע עבורו אביזר חדש.

הבעיה השניה היא שחנות היישומים של גוגל עודנה בעייתית בכל הקשור ליישומי טאבלטים. נכון, הם קיימים, והמצב כבר לא גרוע כמו לפני שנה, אך עדיין, החנות דלה למדי בהשוואה לזו של אפל. כאן לפחות אנחנו יודעים שהמצב משתפר כל יום, וקצב השיפור הולך ועולה בזכות עליית נתח השוק של טאבלטים אנדרואידיים.

האם פדפון 2 שווה את ה-4,390 ש"ח אותם מבקשים עליו? במחיר הזה, תוכלו לקבל טלפון אנדרואיד טוב וטאבלט טוב. מבחינת חומרה, אי אפשר להגיד שה-Padfone 2 לא איכותי. הטלפון עצמו טוב, והשילוב שלו עם תחנת העגינה מצויין. השאלה היא יותר קונספטואלית: האם אתם רוצים מוח אחד, על כל היתרונות שבכך, מאחידות מידע, וזרימת פעולות נוחה בין מכשיר כיס לטאבלט; או שמא אתם מעדיפים שני מכשירים ייעודיים. את זה אתם תצטרכו להחליט.

המכשיר הושאל על ידי חנות הייפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully