וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

everything.me רוצה להרוג את הורדת האפליקציות

8.3.2013 / 11:00

חברת everything.me רוצה שתשתמשו באפליקציות דינאמיות מהרשת במקום להורידן. את אנשי פיירפוקס OS היא שכנעה

כתב: בר בן ארי צלם: אבי כהן עורך: אמיר קוטיגרו

השקת מערכת ההפעלה הסלולרית של מוזילה, פיירפוקס OS, בתערוכת הסלולר השנתית, שהתקיימה בברצלונה בחודש שעבר, היוותה גם צעד משמעותי עבור חברה ישראלית בשם everything.me. זו פיתחה ממשק משתמש שהוטמע במערכת ההפעלה הפתוחה והפך לחלק אינטגרלי ממנו.

הטלפון הדינאמי יחליף את הטלפון הסטטי?

למה בחרה מוזילה דווקא בפיתוח של החברה הישראלית, ואילו תכונות הוא מוסיף לה? הממשק שיצרה אברית'ינג.מי נועד להפוך את הסמארטפון של המשתמש ל"טלפון דינאמי". הרעיון הוא שמשתמשים יוכלו לחפש כל דבר שעולה על דעתם, והממשק יחזיר תכנים רלוונטיים, חלקם מבוססי מיקום. כך, למשל, חיפוש של מוזיקאי מסוים יעלה תוצאות על רקע תמונתו, כמו פלטפורמות להאזנה למוזיקה ולצפייה בקליפים, צפייה בתמונות מהרשת, קריאת מידע ביבליוגרפי בוויקיפדיה ועוד. לפי התיאור הזה בלבד, נשמעת האפליקציה כמו עוד שירות חיפוש, עם מוטיב ויזואלי ומבנה שונה מזה של גוגל.

מה זה אומר בכלל? "היום כשאתה מוציא סמארטפון מהכיס, לא משנה איזה סוג ובאיזו סיטואציה, הוא עדיין אותו טלפון, עם סך האפליקציות שהתקנת עליו עד אותו רגע נתון. הטלפון הוא בעצם די סטטי", אומר ג'ואי שמחון, מייסד שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. "אנחנו יודעים שבממוצע אנשים מתקינים מעל 100 אפליקציות על המכשיר, אבל משתמשים באופן יומיומי רק בחמש. כך יש לנו הרבה אייקונים על המסך שאנחנו לא זוכרים להשתמש בהם כשאנחנו צריכים. 'הטלפון הדינאמי' משנה את האפליקציות עליו בהתאם למה שאתה צריך באותו רגע – בין אם התקנת אותן ובין אם לא. אם לא, הן יגיעו מהרשת, בהתבסס על טכנולוגיות כמו HTML5.

החברה מכריזה כי היא "רוצה להביא את הכוח של הווב לתוך הטלפון" וגם להציע חוויה "אפלקטיבית" של תוכן, ואכן, היא אינה מיועדת לחיפוש בלבד. אברית'ינג.מי משמשת כמתווך בין משתמש הסמארטפון לעולם האפליקציות, גם אלו שלא התקין על המכשיר. היא אף מאפשרת להתקין אפליקציה באמצעות גרירתה מתוך השער של השירות אל המכשיר, ללא צורך לעבור בחנויות האפליקציות.

אפל והמגבלות

אלא שמאפיין זה לא זמין למשתמשי השירות במערכת ההפעלה iOS של אפל - שיכולים לקבל גישה לשירות דרך הקלדת כתובתו (everything.me) בחלון הדפדפן של המכשיר. "אנחנו אומרים שאנחנו רוצים לתת לך חווית טלפון דינאמי, אבל זה עוד אייקון על המסך שלך שאתה נכנס אליו ואז עושה טלפון דינאמי. iOS מאוד מגבילה בהקשר של הדברים שאתה יכול לעשות בתוך אפליקציה", מסביר שמחון, ומודה שהשימושיות בשירות שפיתחה אברית'ינג.מי מוגבלת למדי למשתמשי iOS, שלא יכולים להתקין אפליקציות ישירות מהתוכנה, עקב המגבלות השונות של אפל.

השימוש בגרסת ה-iOS של השירות מזכיר מיזם של חברה ישראלית אחרת: סנאפטו (Snaptu), שיצרה תפריט שהביא את עולם האפליקציות, ובהן אלו של הרשתות החברתיות, לטלפונים טיפשים. החברה, שנרכשה על-ידי פייסבוק ב-2011, סגרה את השירות שלה בסוף אותה שנה. שמחון עצמו מבטל את ההשוואה: "סנאפטו בנו אקוסיסטמה סגורה של מפתחים לצורך סנאפטו, וזה שונה לחלוטין מהפתיחות של הווב, שאליו אנחנו מכוונים ואותה אנחנו רותמים למוצר שלנו", הוא אומר.

ומה עם אנדרואיד? החברה עדיין לא השיקה אפליקציה למערכת ההפעלה של גוגל, ושמחון אומר שזה יקרה בחודשים הקרובים. בינתיים יכולים לקוחות אנדרואיד להשתמש בשירות דרך הדפדפן שבמכשיר.

מגבלה נוספת קשורה לשירותי מקום – לפחות כאשר מדובר בישראל. "אל תשפוט את החוויה בישראל", אומר שמחון ומסביר שהחברה שמה את הפוקוס על הקהל האמריקאי, וכעת - עם השקת פיירפוקס OS המיועדת להגיע לשווקים במדינות מתפתחות - היא תגיע גם אליהן. "במדינות המתפתחות המשתמשים דווקא לא יהיו מאוד מוגבלים. התאמת השירותים למובייל לא מגיעה ל-70% כמו בארצות הברית, אבל זה גם לא 10%. בארצות הברית אתה מרגיש את ההבדל הדרמטי, כי המאמץ הראשון שלנו היה מיפוי תוכן בשוק האמריקאי. אם בישראל היית מחפש סושי ומקבל אפליקציית מסעדות כדוגמת Rest, החוויה הייתה אחרת עבורך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פיירפוקס ואנחנו

החיבור בין החברה הישראלית לקרן מוזילה החל בפגישת היכרות שהתקיימה לפני מעל חצי שנה. "בחצי שנה האחרונה אנחנו עובדים אינטנסיבית יחד, באיזורים שלנו", אומר שמחון. "זו מערכת הפעלה ענקית, אין לנו קרדיט עליה, ועבדו על המערכת הזאת כמה מאות אנשים במקביל". לדבריו, "שיתוף הפעולה עם מוזילה לא נבע מהמקום של לחסוך פיתוח. זה היה השיקול האחרון במערכת השיקולים. ההבנה שהטלפון הזה יכול להיות משהו ייחודי, שבאמת מביא את הכוח של הווב - אני חושב ששם היה האקס פקטור. אבל פיירפוקס OS זה לא המהלך היחיד שלנו - זה המהלך הראשון לאחר תקופה לא קצרה שהיינו שקטים – וזה בסדר, כי עבדנו, במרתפים, כתבנו קוד ובנינו מערכת".

לדבריו, אין לחברה – שהחלה את דרכה ב-2010 עם שישה עובדים, כולל המייסדים - כוונה לעבור למודל של גביית תשלום עבור השירות: "הוא מיועד להיות שירות חינמי ופתוח למשתמשים. הטלפון לא יציג לך פופ-אפ יום אחד ויגיד לך, 'היי, אתה רוצה להמשיך להשתמש בי, תשלם'. לא אנחנו ולא הפרטנרים שלנו יחיו עם זה בשלום, ובצדק". שמחון מודע לכך שיש מספר שירותים מובנים בטלפון שכבר מציעים אלמנטים שונים שמציעה החברה. לדבריו, "יש את הגישה הגוגלית שאומרת 'אני אעשה הכל'. ואנחנו אומרים - יש יצרני תוכן שם שבאמת יודעים מה הם עושים והם טובים בזה. אנחנו רוצים לתת להם את ההזדמנות לעשות את זה ישירות למשתמשים".


עוד בנושא:

- מוזילה הכריזה על מערכת ההפעלה הסלולרית פיירפוקס

  • עוד באותו נושא:
  • everything.me

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully