וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן תומך בפריצת טלפונים סלולריים

5.3.2013 / 11:25

פריצת טלפונים סלולריים כדי להתחבר לרשת אחרת צריכה להיות חוקית, כך מסר הבית הלבן בתגובה לעצומת מחאה

בתגובה לעצומה שהועלתה לאתר הבית הלבן, ושעליה חתמו יותר מ-114,000 איש, הצהיר הממשל האמריקאי שהוא תומך בגישה לפיה למשתמשי סלולר יהיה מותר חוקית לפרוץ את מכשירם (פעולה שנועדה לאפשר לו לעבוד גם ברשת סלולרית אחרת) - לאחר מילוי תנאי החוזה עליו חתמו.

העצומה בנושא הגיעה בתגובה לפרשנות חוקרי ספריית הקונגרס האמריקאי מאוקטובר 2010, לפיה חוק זכויות היוצרים הדיגיטלי מונע פריצת טלפונים סלולריים, ושלכן הדבר נחשב לעבירה. "החל מה-26 בינואר צרכנים לא יוכלו יותר לפרוץ את הטלפונים שלהם כדי להשתמש בהם על רשת אחרת, אפילו אם פג תוקפו של החוזה שלהם", נכתב בעצומה שהועלתה בתגובה להחלטה. "אנחנו מבקשים מהבית הלבן לבקש מספריית הקונגרס לבטל את ההחלטה או ליזום חוק שיהפוך את פריצת המכשיר לחוקית".

"הבית הלבן מסכים עם החותמים המאמינים שלצרכנים צריכה להיות האפשרות לפתוח את הטלפונים הסלולריים שלהם מבלי להסתכן בעבירה על החוק ובנקיטת צעדים. אם שילמתם על המכשיר הנייד שלכם, ואינכם מחוייבים להסכם שירות או התחייבות אחרת - אתם צריכים לקבל את האפשרות להשתמש בו ברשת אחרת", נאמר בהצהרה שפרסם בתגובה לעצומה דייויד אדלמן, יועץ בכיר של הבית הלבן לתחומי האינטרנט, החדשנות והפרטיות. "מדובר בהגיון פשוט, חיוני להגנה על בחירת הצרכנים, וחשוב כדי שימשיך להיות לנו שוק תוסס ותחרותי המספק מוצרים חדשניים ושירותים אמינים העונים על צרכי הלקוחות", הוסיף אדלמן, שאף הרחיב את הטווח למכשירים ניידים נוספים, דוגמת טאבלטים. עוד נאמר בתגובת הבית הלבן נאמר שממשל אובמה יתמוך בשורה של גישות להסדרת הנושא, ביניהן תיקוני חקיקה. "החוק הפלילי ונעילות טכנולוגיות לא צריכים למנוע מצרכנים לעבור בין ספקי סלולר כאשר הם כבר לא מחויבים להסכם שירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully