וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

The Pirate Bay עובר לצפון קוריאה?

5.3.2013 / 15:32

מנהלי אתר ההורדות הידוע פרסמו שקיבלו הזמנה להפעילו מצפון קוריאה. החשד הוא שמדובר במתיחה, אך בדיקה מראה שהאתר אכן משתמש בשרתים במדינה

גימיק שקרי או צעד מוזר ואמיתי? אתר ההורדות הפיראטיות הנודע The Pirate Bay, שמנהליו מסובכים כבר שנים בהליכים משפטיים ושבשבוע שעבר העביר את פעילותו משבדיה לנורבגיה ולספרד, הודיע היום שהוא מעביר את פעילות שרתיו לצפון קוריאה - כביכול בעקבות הזמנה מהשליט שלה.

"פייראט ביי נרדף במדינות רבות ברחבי העולם. לא בגלל פעילות בלתי חוקית, אלא בגלל אמונה בחופש המידע. היום נכתב פרק חדש בהיסטוריה של התנועה, ושל האינטרנט. הוזמנו על ידי המנהג של הרפובליקה של קוריאה, כדי ללחום את הקרב שלנו מתוך הרשת שלהם. אנו מאמינים שקבלת הצעת המפלט הזאת היא צעד ראשון בשינוי גישת המדינה הזאת לחופש מידע. לכן, לאתר ולקוריאה יכול להיות קשר מיוחד. נעשה ככל שביכולתנו כדי להשפיע על ההנהגה הקוריאנית לאפשר גישה לשירות שלנו לאוכלוסיה שלה", נכתב בהודעה הרשמית שפורסמה באתר פייראט ביי.

אך במהרה פרסמו אתרי טכנולוגיה שבדיקה של התקשורת של האתר מראה שהוא עדיין עובד דרך אירופה, ולא דרך קוריאה. חלקם הגיעו למסקנה שלא מדובר ביותר מבדיחה, במיוחד לאור העובדה שלא ברור מהי אותה עזרה שמציעה, כביכול, דרום קוריאה, לאתר ולאנשיו (שאת הודעתם חתמו בשם קיםפ ג'ונג-ביי, שילוב של שם המנהיג קים ג'ונג-און ושם האתר פייראט ביי) . אך אתר Torrent Freak, הנחשב למקור אמין לחדשות התחום, מפרסם שהתהליך נמצא בעבודה כבר כמה שבועות, ושכעת נעשה שינוי המאפשר לאתר לעבוד דרך המדינה. צילום מסך של פעולת Trace (המאתרת את השרתים השונים דרכם עוברת בקשה ברשת) מראה שאכן יש שימוש בשרתים הנמצאים בקוריאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקשורת אכן עוברת דרך קוריאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הקשר הקוריאני משומש כדי להסתיר את המיקום האמיתי של פייראט ביי. שרתי הענן שמאחוריו עדיין נמצאים במקום אחר בעולם", נכתב בטורנט פריק. "אמנם קשה להאמין לכל דבר שאנשי פייראט ביי אומרים, אבל האתר אכן עובר דרך כתובות IP של צפון קוריאה כרגע. בין אם זה באישור הרשויות, או שמדובר בפעולת האקינג/חטיפת כתובת - נשאר כרגע מסתורין. קחו בחשבון שפייראט ביי ידוע בסאטירה שלו".


עוד בנושא:

- The Pirate Bay: עכשיו הסרט

  • עוד באותו נושא:
  • the pirate bay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully