וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי S3: פרצת אבטחה מאפשרת גישה למכשיר נעול

7.3.2013 / 11:30

לחיצה על רצף מסוים של כפתורים בגלקסי S3 מאפשרת לפתוח מכשיר נעול ולהשתמש בו. לגלקסי נוט 2 יש בעיה דומה

סמסונג גלקסי S3 הוא מהסמארטפונים הפופולריים ביותר בעולם כיום, וכעת מתגלה שיש בו באג אבטחה בעייתי. אדם בשם שון מק'מילן פרסם פוסט המגלה כי גנב שהצליח לשים את ידיו על המכשיר - יכול לעקוף את מסך הנעילה שלו. "במסך הזנת הקוד לחצו על 'שיחת חירום', אז לחצו על 'אנשי קשר חירום' ואז לחצו על כפתור הבית ומיד לאחר מכן על כפתור ההפעלה. אם לחצתם נכון על כפתור ההפעלה - לחיצה נוספת תביא אתכם למסך הבית של ה-S3", גילה מק'מילן.

עוד כתב כי השיטה לא תמיד עובדת, ולפעמים נדרשים עשרות ניסיונות, שהוא בדק את העניין על שלושה מכשירי גלקסי S3 שונים ושנראה שהטריק עובד טוב יותר כאשר פיצ'ר ה-Auto Rotation (איזון אוטומטי של המסך) פועל. הפריצה נעשתה על גרסת "ג'לי בין" של אנדרואיד, אך מק'מילן ציין שלדעתו מדובר בבעיית תוכנה של סמסונג עצמה ולא של אנדרואיד. בדיקה שנעשתה בעקבות הפוסט על ידי אתרי טכנולוגיה הראתה שהדבר אכן אפשרי, גם אם לא תמיד קל.

הגילוי הזה מגיע לאחר גילוי דומה על סמארטפון אחר של סמסונג, הגלקסי נוט 2, גם הוא עם גרסת "ג'לי בין" של אנדרואיד. השבוע פורסם שגם את מסך הנעילה שלו אפשר לעקוף, בפעולה דומה, שמערבת גם כן את כפתור חיוג החירום וכפתור הבית. עם זאת, בנוט 2 לא ניתן להשתמש בחופשיות במכשיר לאחר פעולה זאת, אלא ללחוץ במהירות על אייקונים במסך הבית ולראות לזמן קצר את התצוגה של האפליקציות הנפתחות בעקבות זאת - או אפילו לחייג - עד שהמסך חוזר למצב נעילה.

צפו: פירצת האבטחה בגלקסי נוט 2

שני כשלי האבטחה הללו מתגלים לאחר שרק בחודש שעבר נחשף כשל דומה באייפון. בגרסה 6.1 של מערכת ההפעלה iOS ניתן לחייג לאחר רצף לחיצות מסוים. ניתנת גם גישה לאנשי הקשר ולספריית התמונות. מאז הוציאה אפל את גרסה 6.2, שפותרת תקלה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully