וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: נעל מדברת

10.3.2013 / 10:09

נעל שמנטרת את ההליכה והריצה ונותנת עליהן פידבק מעודד או קוטל? גוגל חשפה את מה שהיא מגדירה "נעל עם אישיות"

גוגל לא מסתפקת במשקפיים - ומגיעה גם לנעליים. בכנס המולטימדיה השנתי SXSW, המתקיים בימים אלה באוסטין, טקסס, חשפו נציגי החברה אבטיפוס של נעל מדברת. "לא, גוגל לא נכנסת לעסקי הנעליים", אמר ראש הצוות בכנס, והסביר שמדובר בחלק ממסורת הפיתוחים העצמאיים של עובדי גוגל, העובדים על פרוייקטים יצירתיים בזמן המוקצה לכך בשעות העבודה. "זה לא מוצר צרכני, זה ניסוי", אמר, והסביר שהמטרה היא לחקור את האפשרויות הגלומות בנעליים ולראות אם נעל יכולה להיות מוצר עם אישיות משלו.

הנעל המדוברת (והמדברת) היא למעשה נעל של אדידס אליה הוכנס מיקרו-בקר, שיושב על הלשונית שלה. מעליו נמצא רמקול קטן המספק למשתמש פידבק על תנועתו (דבר המתאפשרת על ידי מד תעוצה, ג'יירוסקופ ובקרי לחץ). הולכים? רצים? הנעל תתן לכם מידע בנושא - למשל מה מהרחק שעברתם או המהירות בה רצתם. הנעליים מתחברות בעזרת בלוטות' לסמארטפון של המשתמש ובהתאם להגדרות הניתנות באפליקציה המיועדת לכך - מספקות פידבק תומך או קוטל. "אם לעמוד היה ספורט, היית אלוף העולם" או "אני מגדלת פה עשב", הן יכולות לגעור, למשל. אך אם, למשל, הנועל רץ במסלול מכשולים ועובר אותם בהצלחה - הנעל גם יודעת לעודד אותו בקריאות "גו! גו! גו!" ולהציע פעילות ספורטיבית ("שחק כדורסל", "צא לריצה"). המנעד רחב מאוד - המפתחים הכניסו 250 משפטים שיכולה הנעל להגיד למשתמש, בהתאם לפעולתו.

"פיתחנו נעל שיכולה לדבר ולהגיד לך דברים בהתבסס על ההתעמלות שלך. משם, פיתחנו לה אישיות ואז הוספנו ביטויים והקשרים. לא רק שיש לה אישיות והיא ממש מדברת אליך - היא גם עושה שימוש ברשתות החברתיות שלך", אמר המפתח ליף פרספילד. "כל החברים שלך ברשת החברתית יכולים לראות איך אתה מתייחס לנעליים שלך ולגלות מה הנעליים אומרת עלייך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully