וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוציאים לאור נגד אמזון: 'אל תתנו לה שליטה על כתובות רשת'

11.3.2013 / 11:16

ארגוני מוציאים לאור אמריקאיים מנסים לחסום את שליטתה של אמזון על סיומות אינטרנט דוגמת דוט.בוק ו-דוט.ריד

אמזון מנסה לשלוט על סיומות אינטרנט חדשות - ומושכת אש. שתי קבוצות של מוציאים לאור - גילדת המחברים וארגון המוציאים לאור האמריקאי - מתנגדים לנסיונה של ענקית הקמעונאות האינטרנטית לשלוט על כתובות אינטרנט המסתיימות ב-דוט בוק (book.), דוט אות'ור (authoer.) ודוט ריד (read.), בטענה שמדובר בהשפעה אנטי-תחרותית.

בשנה שעברה הכריז ICANN כי הוא פותח תהליך שיאפשר לארגונים לרשות סיומות אינטרנט חדשות. אמזון היא אחד הגורמים הדומיננטיים ביותר בניסיונות לקנות כאלו. מלבד השמות המדוברים, היא גם הגישה בקשה לשלוט על סיומות כדוט פרי (free.), דוט גיים (game.) ודוט שופ (shop.).

"השמת דומיינים גנריים כאלה בידיים פרטיות זה פשוט אנטי-תחרותי, ומאפשר לחברות שהן כבר דומיננטיות להתרחב ולהתבצר בכוח השוק שלהם. הפוטנציאל לניצול לרעה נראה חסר גבולות", כתב במחאה נשיא גילדת הסופרים סקוט טורו ל-ICANN, הגוף האחראי על הקצאת שמות מתחם. גם מתחרתה הגדולה של אמזון - קמעונאית הספרים "ברנס אנד נובל", מתנגדת למהלך. במכתב ששלחה היא ל-ICANN טענה שאמזון תשתמש בשליטתה על הכתובות כדי לחנוק את התחרות בתחום מכירת הספרים ופרסומם, ותאיים על חופש פתיחות האינטרנט. "לדבר יהיו תוצאות מסיבות נזק למשתמשי אינטרנט ברחבי העולם", הכריזה "ברנס אנד נובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully