וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראה האבטיפוס הראשון של האייפון

12.3.2013 / 10:12

עובד של אפל חשף תמונות של האבטיפוס הראשוני של האייפון, שנוצר עוד ב-2005. ההבדל בינו לבין המוצר המוכר - עצום

מי שיסתכל על התמונות בכתבה זאת, שהופצו אתמול ברשת - יחשוב שהוא צופה במסך טלוויזיה דק, או בשולחן מוזר שמשלב מסך כזה. למעשה, מדובר באבטיפוס ראשוני לאייפון - הטלפון החכם ששינה את עולם הסלולר. תמונות של אבטיפוסים שונים של המכשיר מסתובבות ברשת כבר שנים, אבל אף אחת מהן לא ותיקה כמו סט התמונות הזה - שמקורו כבר בתחילת 2005. התמונות הגיע לאתר ארסטכניקה מעובד לשעבר של אפל, שעסק במספר פרוייקטים של חומרה בחברה בתחילת שנות ה-2000. העובד, שסירב לחשוף את שמו, נחשף, לטענתו, לגרסאות המוקדמות ביותר של האייפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא, זה לא שולחן - וגם לא פלזמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גודלו של האבטיפוס הוא 17.8 ס"מ על 12.2 ס"מ ועוביו כ-5 ס"מ. "זה היה מרשים לראות בזמנו גרסה של OS X רצה עליו", סיפר העובד. המעבד שהיה לאבטיפוס עבד במהירות של בין 200 ל-233 מגה-הרץ (נמוך בהרבה ממעבדי הג'יגה-הרץ מרובי הליבה של ימינו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גודלו של האבטיפוס: 17.8 ס"מ על 12.2 ס"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

2005 אמנם הייתה לפני 8 שנים בלבד, אך מדובר בעידנים במונחי עולם הסלולר. לכן האבטיפוס כולל כניסות שבדרך כלל קיימות במחשבים אישיים, ושממש לא תראו אותם בסמארטפונים העדכניים של ימינו - כניסה סריאלית, למשל. מעניין שיש לו גם כניסת USB - אמנם סטנדרט בסמארטפונים היום, אך כניסה שמעולם לא נכללה במכשיריה הניידים של אפל (למחאת רבים). אותו מקור באפל אומר שהחברה לא תכננה בהכרח לייצר מוצר עם הכניסות הללו - היא פשוט הוסיפה אותם לאבטיפוס כדי שיוכל לפעול בקלות רבה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה כניסות שבחיים לא תמצאו בסמארטפונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully