וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רבע מהנשים משקרות בפייסבוק

13.3.2013 / 13:22

לפחות אחת מארבע נשים משקרת בפייסבוק פעם בחודש לכל הפחות על אודות חייה. הסיבה: שחייהן לא ייראו משעממים

לפחות אחת מארבע נשים משקרת פעם בחודש לכל הפחות בהתבטאויותיה על חייה במדיה החברתית - כך גילו חוקרים שחקרו אלפיים נשים, במסגרת סקר של אתר Pencourage העוסק במדיה חברתית. לפי הממצאים, השקר השכיח ביותר שמספרות נשים בפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות הוא שהן מחוץ לעיר - כאשר הן למעשה לבד בבית.

שליש מהנשים שנסקרו הודו בחוסר אמינות מצידן בשלב זה או אחר. כמעט אחת מארבע הודתה על שקרים או הגזמות בנתוני מפתח של חייה, וזאת בין פעם לשלוש פעמים בחודש. כמעט אחת מעשר נשים הודתה ששיקרה יותר מפעם בשבוע במדיה החברתית. כמעט 30% מהנשים שיקרו על כך שהן עוסקות בפעילות כלשהי, כאשר למעשה היו לבד בבית. עוד התגלה כי הן מגזימות בתיאור העבודה שלהן ובתיאור חופשות אקזוטיות (20% מהנשאלות, נתון זהה לאחוז הנשים ששיקרו בנוגע למצב מערכות היחסים שלהן).

הסיבה השכיחה ביותר להתנהגות זאת היא החשש שחייהן ייראו משעממים. קנאה בפוסטים מרגשים של אנשים אחרים גם כן משחקת תפקיד, כמו רצון להרשים חברים ומכרים. "הפרדוקס הוא שאנשים משתמשים ברשתות החברתיות כדי להישאר מחוברים, אך למעשה הופכים כך לעוד יותר מופרדים. ככל שננסה להציג את החיים שלנו כמושלמים - כך הם ירגישו פחות מושלמים", אמר ד"ר מייקל סינקלייר, פסיכולוג בריטי, לעיתון הטלגרף הבריטי, שדיווח על המחקר. "אנחנו עובדים קשה מאוד על הצגת עצמנו לעולם המקוון, ומעמידים פנים ומנסים להיות שמחים כל הזמן - דבר מתיש ולא מספק. מחיקת הצדדים הפחות מושלמים מחיינו משיחותינו עם חברינו המקוונים מובילה לפחות הזדמנות מצידם לגלות לנו אמפטיה - וזה מוביל לתחושת ניתוק מאחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully