וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספריה Z של סוני: מתחרה בגדולים

צחי הופמן

21.3.2013 / 7:00

האקספריה Z של סוני מובייל הוא מכשיר מוצלח שמביא את סוני מובייל לקדמת הבמה. חבל שהוא לא זול יותר

אקספריה Z הוא הפאבלט (שילוב של סמארטפון וטאבלט) הראשון מבית סוני מובייל. החברה למדה מטעויות העבר שלה, כאשר הייתה תחת המותג סוני אריקסון. כעת היא משיקה מכשיר עם יכולות רבות ועיצוב יפה, מה שעוזר לו להתמודד מול שאר הענקיות בשוק.

מסך: אקספריה Z מגיע עם מסך 5 אינץ' מוצלח בתקן HD, העומד על רזולוציה של 1080 על 1920 פיקסלים. כדי לא להגדיל יותר מדי את מבנה המכשיר, ויתרה סוני על כפתורים פיזיים בחזית הטלפון, כך שהמסך נמתח על רוב גוף האקספריה והמסגרת הפנימית דקה מאוד.

חומרה: סוני שילבה נתוני חומרה טובים במכשיר הדגל שלה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון, זיכרון פנימי של 16 ג'יגה ואפשרות להרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). מלבד זה, אפשר למצוא כאן התקן אלחוט לטווח קצר מסוג NFC.

מיגון: אחת התקלות הנפוצות בסמארטפונים היא קורוזיה. בסוני מיגנו את המכשיר בשכבה מיוחדת של חומר מגן מפני מים. ניתן להטביע את המכשיר במקלחת או לשטוף אותו אחרי שהוא מתלכלך. כדי לשמור על הסמארטפון מפני רטיבות, סוני שילבה כיסויים לכל יציאה של המכשיר, למשל אזור הטעינה או האוזניות. זה אמנם מכביד, משום שצריך לפתוח את הכיסוי בכל פעם שרוצים לטעון את המכשיר, אך עדיף מהרס המכשיר כאשר נשפכת עליו כוס מים. מלבד זה, זכוכית המסך מוגנת מפני שריטות.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת ג'לי בין 4.1.2 מבית גוגל. סוני הוסיפה על המערכת תוספות משלה, כמו מקלדת המאפשרת כתיבה בהחלקת האצבע בין האותיות מבלי להרים את האצבע מהמסך, אפשרות להציג בקלות תמונה בצורה אלחוטית על טלוויזיה מתאימה וגם הצגה של האקספריה Z בצורה מלאה על המסך הגדול.

מצלמה: סוני תמיד התגאתה ביכולות הצילום במכשירה. אקספריה Z מגיע עם מצלמה בעלת חיישן של 13 מגה פיקסל, פלאש ומיקוד אוטומטי. יש כאן יישומים כמו זיהוי חיוך וצילום ב-HDR - טכנולוגיה המשלבת מספר חשיפות ליצירת התמונה הטובה ביותר. איכות התמונות טובה מאוד.

סוללה: הסוללה בהספק גבוה של 2,330 מילי אמפר, אך למרות זאת בקושי מחזיקה עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, אפילו במצב Stamina, המאפשר להאריך את חיי הסוללה. מדובר ביכולת הסוגרת את החיבור לרשת האינטרנט הסלולרית עם שירותים שהמשתמש לא צריך (כמו וואטס אפ). הסוללה פנימית (לא ניתנת להסרה) ונוטה להתחמם.

בשורה התחתונה: האקספריה Z הוא מכשיר מוצלח שמביא את סוני מובייל לקדמת הבמה. לחברה יש סיבות טובות להיות גאה במכשיר, אבל היא צריכה להיות קצת יותר זולה במחיר.

מחיר: 3,500 שקל בחנות סוני מובייל בקניון איילון ברמת גן.

ציון: 9.


עוד בנושא:

- סוני אקספריה Z הושק בארץ
- סוני אקספריה Z: מכשיר מרשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully