וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלבס מדברים על הגאדג'טים שמלווים אותם מדי יום

חן מענית

27.3.2013 / 7:57

הטכנולוגיה מארגנת לנו את החיים או מרחיקה אותנו מהם? האם הסלולר והטאבלט מעצבים את האישיות שלנו, או שמא אישיותנו היא שמעצבת אותם? לכל אדם יש שולחן עבודה שבו עולמו הממשי פוגש את עולמו הווירטואלי. פרויקט מיוחד

פרופ' דן שכטמן

חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2011, בן 72

טכנולוגיה: סמסונג נוט, מספר לפטופים, משתמש בג'ימייל ובסקייפ. "אין לי אייפד ואני לא חבר ברשתות חברתיות".
מהראשונים בארץ שמשתמשים באי-מייל: "אני מהראשונים בארץ שמשתמשים באי מייל. משתמש באי-מייל מרגע שהפך לנחלת הכלל באוניברסיטאות. לרשת הראשונה בה עשיתי שימוש קראו 'ביט נט'. המדענים התנפלו על זה מהר מאוד".

- למה?

"מפני שהיינו יכולים. זה היה זמין בחינם".

רוב הזמן בחו"ל: "אני מדבר הרבה בטלפון, כי אני נמצא רוב הזמן מחוץ לישראל והטלפון מאפשר לי לתקשר עם כל העולם וכמובן עם המשרד שלי. אני מדבר המון עם בני משפחתי. כשאני בשדות תעופה ובבתי מלון אני קורא וכותב אי-מיילים".
ההכרה במחקר: "העיכוב בהכרה בגילויים שלי על-ידי הקהילה המדעית אינו קשור לתקשורת. גם לפני 30 שנה הכל היה זמין, למרות שחלק מהתקשורת הייתה במכתבים. מי שהתעקש על הטעות גרר אחריו קהילה שלמה של מדענים גם ללא קשר לטכנולוגיה".

אין לי זמן לרשתות חברתיות: "אני אדם חברותי אבל אני לא עושה שימוש בפייסבוק או בטוויטר ולא שותף לרשתות החברתיות, כי כיום אין לי זמן להכיר אנשים חדשים. מאז הזכייה בפרס נובל אני מקדיש את כל זמני לתקשורת מדעית ולתקשורת שקשורה בהרצאות שאני נותן ברחבי העולם".

אייל גולן

זמר, בן 42

טכנולוגיה: אייפון, אייפד, אפל טי.וי, אינסטגרם, פייסבוק

אני איש של גאדג'טים: "כל מה שקשור בגאדג'טים, יש לי אותו בוודאות. כל מה שיוצא חדש - יש לי בבית. אני איש של גאדג'טים. אני שומע אנשים שמדברים עכשיו על האפל טי.וי - אני הבאתי את זה מארצות-הברית כבר לפני 8 חודשים. כל מה שאני רואה, אני אוהב שיהיה לי".

אמא, אני רוצה בנפש פנימה: "בגלל הגאדג'טים אין לי זמן לעצמי ולאחרים. לפעמים אני הולך לבקר את אמא שלי וכל הזמן שאני אצלה אני עם האייפון. היא אומרת לי: 'אייל, שב איתי בשקט 10 דקות'. אבל קשה להתנתק".

נובר ולומד: "אני לא מכיר ב-100% את כל האפשרויות של המכשירים, אבל די נובר בדברים ולומד אותם. ללמוד את כל המכשיר, אפילו מי שהמציא אותו לא יכול. אבל אני שולט בלפחות 70% ממנו. אני לא מאלה שקונה מכשיר ומשאיר אותו בצד. נגיד, קיבלתי את האייפון, ותוך כמה ימים הייתי בתוך כל האפשרויות שלו".

הילד קורע אותי בפרו אבולושן: "גם לילד שלי, ליאם, שהוא בן תשע, יש אייפון 5 ויש פייסבוק וגם לילדה שלי. הילד הוא מאסטר במשחק פרו אבולושן (משחק וידיאו למחשב האישי העוסק באימון ושליטה בקבוצות ונבחרות כדורגל, ח"מ), לשחק נגדו זה בלתי אפשרי. הוא מנצח אותי ארבע וחמש-אפס בקלילות. הילדה מעדיפה לשחק באייפון. בבית הספר של הילד שלי, לכל הילדים יש אייפון. אם הוא היה היחיד הייתי מונע את זה ממנו".

פיצוי למעריצה שפנתה בפייסבוק: "אני חזק מאוד בפייסבוק ובאינסטגרם. אני מקבל מאות הודעות ביום בפייסבוק ומאוד משתדל לענות לכולן, גם אם זו התשובה הכי קצרה כמו תודה רבה. היום, למשל, קיבלתי הודעה בפייסבוק ממעריצה שסיפרה לי שאתמול היא איחרה להופעה שלי בגלל שהייתה לה תאונה בדרך, והספיקה לראות רק חצי שעה מההופעה. הפניתי אותה למפיק שלי, ששולח לה שני כרטיסים חדשים להופעה הבאה".

רני רהב

מגה-יחצ"ן, בן 49

טכנולוגיה: 3 טלפונים סלולריים שמרושתים לאותם מספרים, למקרה של תקלה, 4 מסכי מחשב שמחוברים און-ליין לאתרי חדשות, 4 מסכי טלוויזיה, מסך מצלמה על כל הארגון, אייפד, רשתות חברתיות: אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר

יחצ"ן מעודכן: "אני יחצ"ן 30 שנה. העולם הוא אותו עולם, אבל עם שינוי. אין יום בלי שינוי. כל רגע יש שינוי בעולם ואתה חייב לנהל את השינוי הזה כדי לא ללכת אחורה. כל מה שאתה רואה פה - המסכים, המחשבים - עלינו על זה כבר לפני 10 שנים ואנחנו חיים את העידן הזה".

זמין 24 שעות: "גם כשאני בתיאטרון אני עובר כל 10 דקות על כל אתרי החדשות כדי לדעת מה קורה כל הזמן. תתקשר אליי ב-4:00 בבוקר ואני אענה לך. זה עושה את החיים יותר מעניינים".

90% מהדברים: "90% מהדברים אני לא מעלה לפייסבוק ולטוויטר. אתמול למשל, אכלתי ארוחת ערב בבית עם זוג חברים שלנו שכל העולם רוצה היה לדעת מי הם, ולא העליתי.

- מי הם?

"לא יכול לספר".

פולארד: (למזכירה) "חיברו עצומה לזה, פולארד, תוציאי לי רגע את מה שהעלינו שאני מבקש מאנשים לכתוב. הוצאתי מייל לכל האנשים ואני רוצה להעלות את זה שוב לטוויטר ולפייסבוק מחר. עם כל הדברים הקשים שהוא עשה, אחרי 30 שנה הגיע הזמן לשחרר אותו".

החברה היחידה: "אנחנו החברה היחידה במדינה שאין לה אתר אינטרנט. יש לי אתר אינטרנט רק לקונסוליה (רהב הוא קונסול של איי מרשל, ח"מ). כי ברגע שיהיה אתר אינטרנט לחברה המגע האישי יתפספס. על זה אני לא מוכן לוותר. עם כל זה שאנחנו הכי בטכנולוגיה והכי אפ-טו-דייט, קודש הקודשים שלנו הוא הקשר עם האדם, השירות והאמת".

עירית שטראוס

ראש חברת הניהול Adi's Lifestyle (יחד עם אחיה עדי), בת 51

טכנולוגיה: גלקסי 3, אייפד

אני האחרונה שמבינה בזה: "כשביקשו ממני לדבר על גאדג'טים אמרתי שאני האחרונה שמבינה בזה. אין לי פייסבוק או טוויטר. אני מסתפקת בטלפון ובאי-מייל, ולא מחוברת לעולם התוכן של הפייסבוק. אפילו לא ניסיתי. זה פשוט לא אני".

יש לי סמסונג. אני לא יודעת מאיזה סוג: "כל השנים השתמשתי בבלקברי ועד שהוא התקלקל לא החלפתי אותו. עכשיו יש לי סמסונג. אני לא יודעת מאיזה סוג. אני לא מרגישה שזה חור בהשכלה. כל עוד המכשיר תקין וקל להפעלה, לא משנה לי מאיזה סוג הוא".

משתמשת באייפד לעבודה: "מאחר שאני עוסקת בעיצוב אני נוסעת הרבה בין המסעדות ובתי המלון שלנו, ורוב שעות היום נמצאת בחוץ. באמצעות האייפד אני מקבלת המון תמונות ואימג'ים בגודל נכון ובאיכות טובה, ונותנת הוראות ומאשרת תוך כדי נסיעה".

עוזר לשמור על קשר עם הילדים: "הדבר הכי חשוב זה הילדים שלי, ששלושתם חיים בחו"ל - שניים בניו-יורק ואחת בלונדון. אני מדברת איתם בסקייפ כל ערב. זה שאפשר לראות אותם ולדבר איתם בלחיצת כפתור עושה לי את החיים הרבה יותר קלים. למרות שאין תחליף למגע אמתי".

העולם הטכנולוגי נכנס לעסקים: "כל העולם הטכנולוגי החכם קיים במלונות ובעסקים שלנו. בכל עסק שיש לי אני תמיד מנסה להיות ב'היי אנד' מבחינה טכנולוגית, על מנת לשרת את הלקוח הכי טוב שיש, וכדי שהוא יקבל את כל האפשרויות שיכולות להינתן היום".

  • עוד באותו נושא:
  • גאדג'טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully