וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זהו האתר הראשון של מארק צוקרברג?

4.4.2013 / 14:21

אתר חובבני שהתגלה ברשת הוא כנראה פרי עבודתו של מארק צורברג בן ה-15. כבר אז היו לו רעיונות איך לחבר אנשים

בשנת 1999 מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג היה נער בן 15. כמו שאפשר לנחש - כבר אז היה האיש גיק מחשבים. אישוש לכך נחשף באדיבות אתר Hacker News, שמציג את מה שנטען כאתר הראשון שהעלה צוקרברג לרשת. הזיהוי נעשה לפי כתובת האי-מייל המפורסמת באתר (Themarke51@aol.com) הידועה כשייכת לשם משתמש ekzooks, שמצידו ידוע כמשוייך לאביו של מארק צוקרברג, אדוארד צוקרברג. בנוסף - קוד האתר כולל קרדיט לשם המלא: מארק צוקרברג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם לרוח התקופה, האתר מאוחסן בשירות איחסון חינמי נושן בשם Angelfire ומעוצב בצורה מכוערת ומגושמת. צוקברג הצעיר מכנה את עצמו שם Slim Shady, אבל גם עם שם של ראפר, אי אפשר להוציא את גיק המחשבים מהבן-אדם. האתר כולל שורה של יישומי ג'אווה, ביניהם אחת בשם "הרשת" שמחברת אנשים באינטרנט. נשמע מוכר? צוקרברג בן ה-15 מסביר שם: "נכון לעכשיו, הרשת די קטנה. בתקווה, יום אחד היא תגדל. זהו יישום שדורש את השתתפותכם כדי שהוא יעבוד. אם השם שלכם כבר נמצא ברשת זה מכיוון שמישהו בחר להתחבר אליכם. אתם יכולים לבחור שנ יאנשים נוספים להתחבר אליהם. צוקרברג מציע עוד דרכים להתחבר לאנשים, כולל לשלוח לו פרטים באי-מייל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נמצא באתר יישום ג'אווה לציור על המסך, המשחק הקלאסי "פונג", עמוד שמוקדש למולקולות ("קיבלתי השראה לפרוייקט מהרצאה מרגשת ששמעתי על ביוכימיה), עמוד של תפזורת מילים להרכבה למשפטים והורדה של תוכנה שעשה צוקרברג הצעיר לתוכנת AOL, שהייתה אז פופולרית לגלישה ברשת בארצות הברית.

אפשר אולי לומר גם שבאתר יש גרסה ראשונית של ה'לייק': רשימת "המובחרים" של צוקרברג הצעיר, שכוללת תארים כ"הפסנתרן הכי טוב" ו"האוכל הכי טוב". את הרשימה הזאת הוא מסכם עם קטגוריית "הכי טוב" בה הוא בוחר: "אני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully