וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חשפה את Facebook Home - ממשק על למכשירי אנדרואיד

בניגוד לשמועות, לא הציגה פייסבוק סמארטפון משלה - אלא אפליקציה שמתלבשת על הממשק הקיים והופכת אותו ל'פייסבוקי'

בניגוד לשמועות, במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב (שעון ישראל) לא הכריזה פייסבוק על טלפון, אלא על ממשק-על למכשירי אנדרואיד. הרשת החברתית הפופולרית בעולם ניצלה את מסיבת העיתונאים שלה כדי להכריז על Facebook Home - אוסף אפליקציות שמתחברות כולן אל ממשק על, שרץ מעל מערכת ההפעולה אנדרואיד. הממשק הזה, שיהיה זמין כהורדה מחנות האפליקציות, יחליף הן את מסך הנעילה והן את מסך הבית של המכשיר, ויזרים אל אלו עדכוני פייסבוק בתצוגה שמתאימה לטלפון סלולרי. עיקר הדגש במהלך מסיבת העיתונאים בה הכריז על המכשיר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הושם על כך שבמקום לשים את האפליקציות בקדמת הבמה של מערכת ההפעלה, שם ממשק העל של פייסבוק את האנשים בקדמת הבמה.

כך, ניתן יהיה לעשות לייק ואף להגיב לעדכונים ישירות ממסך הבית, לאסוף התראות מאנשים שונים, לקבל עדכונים על המתרחש ולתקשר עם אנשים דרך אפליקציית ההודעות המיידיות של פייסבוק - Facebook Messenger. עוד ישולב במנגנון חדש, Chatheads שמו, שמאפשר לקשר בין חבר פייסבוק לבין מספר הטלפון שלו, ובדומה ל-iMessage של פייסבוק - לתקשר במסנג'ר כשאפשר וב-SMS כשאי אפשר מאותו המסך.

Facebook Home יהיה זמין ב-12 באפריל בחנות היישומים של גוגל. יש לציין כי נכון לעכשיו, התמיכה ביישום מאוד מצומצמת - הוא זמין לגלקסי S3, גלקסי Note 2, ה-One X וה-One X+ של HTC, וגלקסי S4 כשזה יושק. סוני, יש לציין, כבר משתפת פעולה עם פייסבוק להבאת Home למכשיריה, אך מועד השקתם טרם הוכרז. ומה עם טאבלטים? לדברי צוקרברג, גרסה של Home עבורם תגיע בהמשך השנה.

ממשק מקביל לאייפון? לא סביר

נושא אחד בולט אליו לא התייחס צוקרברג במהלך המצגת שהעביר הוא האפשרות לבצע שיחות באמצעות רשת האינטרנט דרך Home. מוקדם יותר השנה השיקה פייסבוק את האפשרות למשתמשיה האמריקאים שהינם בעלי אייפון או אייפד להתקשר אחד לשני דרך רשת Wifi או רשת אינטרנט סלולרית - בחינם. לפני כשבועיים הושקה האפשרות הזו גם למשתמשים הבריטיים של השירות. שילוב אפשרי של היכולת הזו ב-Home יכול לפגוע לא רק ברשתות סלולריות, שכיום עדיין מרוויחות כסף רב משיחות שעוברות דרכן, כי אם גם בגוגל. זו מציעה כבר מספר שנים את שירות ה-Google Voice, שמאפשר לבצע שיחות חינם בארה"ב וקנדה.

במהלך מסיבת העיתונאים לאחר המצגת, התייחס צוקרברג גם לנושא האייפון, באמרו כי "יש לנו מערכת יחסים מעולה עם אפל. כל פעולה שנוגעת למכשירים של אפל תיעשה בשיתוף פעולה עם החברה". קשה להניח שאפל תאפשר לפייסבוק אי פעם גישה כה עמוקה למערכת ההפעלה שלה, בזמן שבאנדרואיד הפתוחה כל מפתח יכול לגשת לכל רכיב במערכת. חשוב מכך, אנדרואיד מאפשרת לפייסבוק ליצור ממשק-על דוגמת Home ולהפיץ את הממשק הזה כאפליקציה, אפילו שהוא "משכתב" חלקים ממערכת ההפעלה - דבר המקל מאוד על התקנתו.

עוד התייחס צוקרברג לנושא הפרסומות בממשק, ואמר כי אלה תגענה, אך מאוחר יותר. מדובר בנקודה חשובה מאוד עבור פייסבוק, שהגדירה עוד בשנה שעברה - בעת הגשת תחזיות שלפני הנפקתה בבורסה - את תחום הסלולר לאחד המסוכנים ביותר עבורה, כזה שבו היא מתקשה להרוויח כסף. הדבר אף יותר חמור כשרואים שהיקף השימוש בפייסבוק במכשירים ניידים רק עולה, ומשתמשים רבים מבלים יותר זמן בפייסבוק הנייד מאשר בזה הנייח.

HTC תציע מכשיר מותקן מראש

בשנים האחרונות, צצות ועולות שמועות על כך שפייסבוק מתכננת להיכנס אל קרב המכשירים הסלולריים ולהשיק טלפון משלה - בשיתוף עם חברת HTC שכביכול תספק את החומרה. באירוע ההשקה של Home הסביר צוקרברג, כי הם לא עושים זאת מכיוון שלפייסבוק יש מיליארד משתמשים ברחבי העולם, ואף טלפון - אפילו זה המצליח ביותר - לא יוכל להגיע לכל המשתמשים עבורם פייסבוק רוצה לפתח.

HTC, מצידה, מסתפקת במיתוג אחד ממכשיריה כמכשיר פייסבוק. במסיבת העיתונאים של צוקרברג הציגה החברה את HTC First. מדובר בטלפון שיגיע עם Facebook Home מותקן כבר ברגע הקניה. נכון לעכשיו, המכשיר מיועד להגיע רק לארצות ולאנגליה, ומחירו ברשת AT&T האמריקאית - 99 דולרים (עם התחייבות), מרמז על כך שלא מדובר בטלפון פרימיום עם חומרה מובילה.

אין לשלול כי בעתיד תנסה פייסבוק לייצר חומרה, שהרי מדובר באפיק רווח לוקרטיבי למדי עבור השחקנים המצליחים ביותר בשוק. בו בזמן, בשוק הנוכחי - בו אפילו יצרנים חזקים כמו סוני מתקשים להגיע להישגים מול המתקפה של סמסונג מצד אחד ואפל מצד שני - יהיה זה סיכון רב, רב מדי אפילו, עבור חברת תוכנה כמו פייסבוק להתחיל להתעסק בעיצוב ובניה של מכשיר טלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully