וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר "הארץ" תחת מתקפת האקרים

מתקפת האקרים מתוחכמת מקשה בשעות האחרונות על גישה לאתרי קבוצת הארץ

אתר "הארץ" חווה בשעות האחרונות מתקפת האקרים על שרתיו, זאת ככל הנראה כחלק מניסיון להפיל אתרי אינטרנט ישראלים גדולים. בעמוד הפייסבוק של "הארץ", פרסמה הודעה על פיה "לצערנו, בארבע השעות האחרונות מתמקדים ההאקרים בתקיפת שרתינו וישנו קושי ניכר לגלוש באתר". עם זאת, לא ניכר כי נכון לרגע כתיבת שורות אלה קיימות בעיות גישה, והאתר פועל כסדרו.

לדבריו של ליאור קודנר, ראש חטיבת הדיגיטל ב"הארץ", מדובר במתקפה מתוחכמת למדי, אך כזו שב"הארץ" מצליחים להתמודד איתה. וכך, למרות שעדיין קיימות בעיות בחלק מהאייטמים, ובתצוגה של חלק מהויזואליה באתר, הנגישות של אתר "הארץ" חוזרת, לדבריו, לרמה תקינה.

לפני מספר שבועות, הבטיחו מספר קבוצות האקרים "למחוק את ישראל ממפת האינטרנט", ועיקר הפעילות שלהם נערכה אמש. אם לא שמתם לב אליה, הסיבה לכך היא שחרף ההבטחות והאיומים, הפגיעה הייתה מינורית - תשתיות האינטרנט לא נפגעו, ואתרים מרכזיים המשיכו לפעול ללא בעיה. הפעילות של אותם ההאקרים נמשכת גם היום, אך בהיקף מצומצם יותר. ניתן להניח כי ניסיון הפגיעה ב"הארץ" הוא חלק מאותו המהלך.

בו בזמן, יש לזכור כי בהיעדר הפניית משאבים - כספיים וטכנולוגיים - מאסיבית, חל קושי רב לחסום מתקפות שכל מטרתן הן להפיל את האתר ולמנוע מאנשים לגשת אליו למשך מספר דקות או שעות. הדבר נעשה באמצעות מתקפה מבוזרת, העמסת שרתיo בבקשות גישה, על מנת למנוע מהם לטפל בבקשות לגיטימיות. רוב אתרי האינטרנט הגדולים בישראל, וכן בעולם, סבלו בתקופה זו או אחרת מקשיי גישה בעקבות המתקפות האלה, אך לא מדובר ב"פריצה" לאתר - מאגרי הנתונים בו לא נפגעים, וכאשר מזוהים כל אפיקי המתקפה ונחסמים, חוזר האתר לפעול כרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully