וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס חדש בחנות היישומים של גוגל גנב כסף ממשתמשים

וירוס חדש שהתגלה ב-32 יישומים בחנות Google Play התקין על מכשירי הקורבנות תוכנה שמטרתה לגנוב כסף דרך SMS

משפחת וירוסים חדשה שהתגלתה בחנות יישומי אנדרואיד של גוגל - Google Play, הורדה למכשירים בין 2,000,000 ל-9,000,000 פעמים, זאת על פי דיווחים של חברת האבטחה Lookout. מכיוון שגוגל לא מפרסמת מספר הורדות מדוייק לאפליקציות, אלא רק טווח, לא ברור על כמה מכשירים היישומים הנגועים באמת פעלו, לפני שגוגל חסמה אותם.

משפחת הוירוסים, שקיבלה את השם BadNews, הותאמה לדוברי רוסית, זאת מכיוון שיועדה לגנוב כסף ממשתמשי סלולר במדינות ברית המועצות לשעבר. היא התחזתה למערכת פרסום שמותקנת יחד עם משחק או אפליקציית בידור אחרת - כזו שמפתחי משחק אולי ירצו להוסיף לאפליקציה שלהם כדי להרוויח כסף מהמוצר - ובתחילת דרכה אכן שלחה למשתמשיה רק פרסומות. אך לאחר זמן מה, החלו יישומי BadNews "לדחוף" למכשירים גם תוכנות מזיקות, שמטרתן לגנוב מהמשתמש כסף.

המוכרת שבתוכנות המזיקות אשר הותקנו היא AlphaSMS - וירוס שמשתמש במנגנון שליחת הודעות SMS כדי לקחת כסף ממשתמשי סלולר. החקיקה ברוסיה, וחלק ממדינות ברית המועצות לשעבר, מאפשרת לרשום מספרי "פרימיום" - כאלה שעל שליחת סמס אליהם נגבה כסף - בצורה אנונימית, ופושעי סייבר משתמשים ביישומים דוגמת AlphaSMS כדי לשלוח את ההודעות האלה באופן נסתר ממכשירי הקורבנות.

האפליקציה בעלת מספר ההורדות הגבוה ביותר מבין אלה הנגועות היא המשחק Savage Knife, אשר הורד מ-1 עד 5 מיליוני פעמים. יותר ממחצית מ-32 האפליקציות הנגועות הן בעלת שם ברוסית בלבד. בגוגל, כאמור, כבר הסירו את הוירוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully