וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה באר שבע ל-Bi'er AS-Sabe

למה יישומים שמשתמשים בשירותי מיפוי של יאהו החלו להציג שמות מוזרים לערים בישראל? זו לא אנטישמיות, זו מפה חדשה

האם יאהו - אחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם, נוקטת בעמדה אנטי-ישראלית באמצעות שירות המפות שלה, ומתייגת ערים ישראליות כפלסטיניות? התשובה לשאלה הזאת היא "לא", אך ניתן לטעות ולחשוב אחרת אם מסתכלים על תיוג מיקום של תמונות שמתפרסמות ברשת החברתית הסלולרית "מובלי" החל משעות הבוקר.

התמונות שמועלות לשירות, אשר משתמש בממשק המיפוי של יאהו, מתוייגות בשמות מוזרים כמו Bi'er AS-Sabe במקום באר שבע. במובלי מסרו כי "בשעות האחרונות קיבלנו פניות רבות מקהילת המשתמשים שלנו בישראל. פנינו אל מטה יאהו בבקשה לפתור את הבעיה ועד לשעה זו טרם נתקבלה תגובתם. במקביל מרכז הפיתוח של מובלי עובד למציאת פתרון למשתמשים הישראלים".


אז מה קרה שם? כמו בפעמים הקודמות בהן מנוע המיפוי של יאהו הציג תוצאות מוזרות בישראל, החברה שבעצם אחראית היא נוקיה. נוקיה היא זו שנותנת את המפות ליאהו, והיא זו שמספקת את השמות. אז האם נוקיה היא אנטישמית? גם לא. מדובר, יש להניח, בגרסה חדשה של מפה, עם שעתוק שמות שנעשה אוטומטית. כך קיבלנו את Bi'er AS-Sabe, וכך גם קיבלנו את התיוג של כל הערים באזור השרון כעיר אחת, Hasharon. את אותן השגיאות אפשר למצוא גם בשירות המפות Here.com של נוקיה. וכן, זה יכול להסביר גם למה במובלי מתקשים לקבל תשובה מיאהו.

אך נוקיה היא ממש לא היחידה שעושה טעויות במפות ישראל. שירותי המיפוי של מיקרוסופט, שמסתמכים חלקית גם הם על נוקיה, אך בחלקים אחרים הינם פרי עבודתה של מיקרוסופט עצמה, מציגים כבר כמה חודשים שמות מוזרים לרחובות בישראל, שנובעים גם הם משעתוק בעייתי מערבית. רחוב פנקס הפך ל-Binkas ורחוב קפלן ל-Kablan.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully