וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LG חוזרת למשחק עם אופטימוס G

לאחר שנים של השקת מכשירים בעייתיים, חוזרת LG לעצמה עם ה-Optimus G, אך האם תצליח להתחרות באח החורג מבית גוגל?

לא קלים הם חייה של חטיבת הסלולר ב-LG. אם ברבים מהתחומים החברה מתחרה בצורה יחסית שוויונית עם יריבתה הגדולה סמסונג, בתחום הסלולר עברו על החברה כמה שנים קשות. בשנים האלה, לא הצליחה LG להגיע לנתח שוק משמעותי בפלח העליון של השוק - זה ששמו הפך ל"גלקסי נגד אייפון" - וגם בדגמי הביניים דשדשה עם היצע לא מרהיב בעליל.

כל זה השתנה אשתקד, עם השקת שני מכשירים תחרותיים ביותר - נקסוס 4, שהושק במסגרת שיתוף הפעולה של LG עם גוגל, והאופטימוס G אותו השיקה החברה באוקטובר אשתקד בארה"ב. שני המכשירים, יש לומר, כמעט זהים מבחינת המפרט שלהם. הבדלי החומרה היחידים ביניהם נוגעים לעיצוב וכפתורים פיזיים, שטח האחסון (32 גיגהבייט ב-G ורק 8 או 16 בנקסוס 4) ומצלמה (8 מגהפיקסל לנקסוס, 13 לאופטימוס). ויש גם הבדל תוכנה - נקסוס מגיע עם גרסה נקיה של מערכת הפעלה אנדרואיד, ומקבל עדכונים בקצב של גוגל. האופטימוס מגיע עם אנדרואיד בעלת ממשק על של LG, וטרם התעדכן לגרסה האחרונה של אנדרואיד בעקבות זה.

מסך מבריק, תרתי משמע

האם Optimus G הוא סמארטפון טוב? כן, בהחלט. היום, יותר מחצי שנה לאחר השקתו הראשונית, זה כבר לא הטלפון הכי מתקדם שיש בשוק, אך מעבד 4 ליבות, 2 גיגהבייטים של זכרון ומסך מעולה בגודל 4.7 אינץ' לא רק מאפשר הפעלה נוחה כיום, אלא גם מבטיח התמודדות סבירה ומעלה עם גרסאות של אנדרואיד שתושקנה לכל הפחות בשנה הקרובה.

אחד החידושים הגדולים שהוצגו במכשירי דגל שהוכרזו לאחר Optimus G הוא מסך HD. ואכן, המסך של האופטימוס הינו ברזולוציה נמוכה יותר מהגלקסי S4 או ה-HTC One - יש לו "רק" 1280x720 פיקסלים. אך האמת היא שזה לא בולט לעין, אלא אם תשימו את שני המכשירים אחד ליד השני. מסך ה-IPS שיש בטלפון הזה הוא מצויין, בהיר ויפהפה.

טוב, אבל משעמם

האם Optimus G הוא טלפון ייחודי? כאן התשובה היא לא. מבחינה עיצובית, מדובר במלבן שחור משעמם, מהסוג שראיתם כמעט אצל כל יצרנית טלפונים סלולריים בזמן כזה או אחר. נכון, לא כולם יכולים לייצר מכשירים יפהפיים כמו ה-One של HTC או האייפון, אך נראה כי ב-LG אפילו הפסיקו לנסות. הגימיק העיצובי היחיד במכשיר הוא הגב שלו, שמצופה בזכוכית ומציג הדפס מתחת. נחמד? קצת, אבל לא יפה או מיוחד.


החלטה עיצובית נוספת שנראית בעייתית במבט ראשון היא הכניעה לטרנד של יצירת טלפון דק אך כזה שבו אי אפשר להחליף סוללה. עם זאת, סוללת 2,100 מיליאמפר\שעה שאל ג'י הכניסה לטלפון הזה מצליחה לספק יום עבודה שלם, אלא אם אתם משתמשים בטלפון באמת כל הזמן. בשימוש מתון, היא החזיקה 13 שעות, בהן חלק ניכר עבר באזור בו טלפונים מתקשים למצוא קליטה, ונאלצים להתאמץ יותר. גם איכות השיחה, אגב, הייתה מצויינת.

מי צריך ממשק על?

לממשק ש-LG שמה מעל האנדרואיד יש מספר האפשרויות מגניבות - ממצב "אל תפריעו לי" הדומה לזה של אפל, שמסנן את כל השיחות למעט אלה שמגיעות ממספרים אותם הגדרתם, ועד לאפשרות לשים צלמיות של יישומים בתוך וילון אנדרואיד - אך בסופו של יום, הוא עדיין לא מרגיש בשל מספיק. התפריטים מבלבלים, יש יותר מדי מהם, וקל מאוד ללכת לאיבוד. כמו כן, אי אפשר שלא להרגיש כי עדיף היה אילו הטלפון הזה היה מגיע עם אנדרואיד נקי, ומתעדכן בקצב ההשקה של גוגל, כמו אחיו הכמעט-תאום נקסוס 4.


במצלמה - פונקציה נוספת בה יש לחברות הזדמנות לבדל את עצמן - LG לא נופלת ממתחרותיה, אך גם לא עוקפת אותן באף פרמטר. היא לא טובה בצילומי לילה, ויש לה נטיה להגדיר איזון לא טוב לצבע הלבן בתנאי תאורה שאינם אידאליים. אם אתם מצלמים כדי להעלות לפייסבוק או אינסטגרם זה בסדר, אך זהו אינו טלפון שכדאי לקנות בזכות מצלמתו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

ומה עם המחיר?

ואז אנחנו מגיעים לסוגיית המחיר. Optimus G עולה 2,699 ש"ח בישראל - כ-1,000 שקלים פחות מהגלקסי S4, אך כ-500 שקלים יותר מהנקסוס 4 שדומה לו מאוד. האם זהו מחיר הוגן לשלם כיום על טלפון שאינו מכשיר דגל עדכני אך כן מכשיר שמספק חוויה טובה? כן. האם הזכרון המורחב, המצלמה המשופרת וממשק העל של LG שווים עוד 500 שקל? לא נראה כך.

  • עוד באותו נושא:
  • optimus g

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully