וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחקי פעולה, הדור הבא

על רקע ההדגמות המרשימות של באטלפילד 4 ו-Titanfall דווקא משחק הפעולה המצליח בעולם, קול אוף דיוטי, מצליח לאכזב

באטלפילד וקול אוף דיוטי, קול אוף דיוטי ובאטלפילד: שוק משחקי הפעולה מרובי המשתתפים בשנים האחרונות היה משעמם. שני המשחקים, שהפכו לאייפון וגלקסי של השוק הזה, השמידו כל תחרות שהייתה בדרכם. אך דור הקונסולות החדש מגיע, ועמו גם הזמן לרענן קצת את העניינים. באטלפילד וקול אוף דיוטי עדיין איתנו (אחת מהן נראית מאכזבת, פרטים בהמשך), אך אל אלה מצטרף שחקן חדש, גם הוא, כמו באטלפילד, מבית אלקטרוניק ארטס: Titanfall קוראים לו - משחק ראשון של אולפן בשם Respawn.


אם השם הזה מוכר לכם, הסיבה לכך היא שהאולפן הזה היה בכותרות הרבה לפני שהכריז על הפרוייקט הראשון שלו, הרבה לפני שהוקם אפילו. בתחילת דרכו, היה ידוע כ"האולפן החדש שהוקם על ידי עשרות אנשים שהתפטרו מ-Infinity Ward, אחד משני אולפני הפיתוח של קול אוף דיוטי, לאחר שהביאו לשוק את Modern Warfare 2 ולא קיבלו, לדבריהם, את מה שהגיע להם". כעת, מנסים מנהליו להפוך אותו ל"האנשים ההם מאחורי אחד ממשחקי הפעולה המסקרנים ביותר של 2014".


כן, Titanfall יראה אור רק בתחילת השנה הבאה, ונכון לעכשיו הוא מוגדר ככותר בלעדי לאקס-בוקס וואן, אקס-בוקס 360, והמחשב האישי, אך יש לו פוטנציאל לעשות לפלטפורמה הזו את מה ש"היילו" עשה לאקס-בוקס המקורית. אם ההדגמות שהוצגו השנה בתערוכת E3 משקפות את איכות המשחק, אפשר להעריך שהוא ימכור למיקרוסופט כמה וכמה קונסולות.

הטיטאנים נופלים מהשמיים

Titanfall נראה מדהים (שלא כמו הגרסה החדשה של אחת משתי הסדרות הגדולות, ובכך נפסיק עם הטיזר הזה). לא ברור אם בהדגמות שראינו הוא פועל על אקס-בוקס וואן או סתם מחשב מאוד חזק, אבל הרמה הגרפית אליה הגיעו ב-Respawn מעוררת השתאות. אבל לא פחות חשוב מכך, הוא נראה מעניין.


מדובר במשחק נטול אלמנטים לשחקן בודד. כאן רוצים שתשחקו עם אנשים אחרים. בסופו של יום, רבים משחקני CoD/Battlefield מקדישים כמה שעות בודדות למערכה לשחקן בודד, ועשרות - אם לא מאות - שעות למצבים מרובי המשתתפים. אבל אין זה אומר שהמשחק מורכב ממפות נטולות קונטקסט - ב-Titanfall לכל משימה יש התחלה, אמצע וסוף עלילתיים, כשהסוף מושפע ישירות על ידי מה שעשיתם במשחק.


אבל החלק הבאמת מסקרן לגבי Titanfall הוא המשחקיות שלו. לא מדובר ברעיון חדש (פלאנטסייד היה שם שנים קודם) - שדה קרב בו בנוסף לחיילים יש רובוטים ענקיים שנשלטים על ידי השחקנים. כאן לכל שחקן יש אפשרות לזמן רובוט מדי כמה דקות, וזה יונחת עליכם מהשמיים. לרובוט כלי נשק עוצמתיים יותר, אך הוא גם איטי יותר, ולא בלתי-ניתן להשמדה על ידי מספר שחקנים שמשתמשים נגדו בטילים ופצצות. עם זאת, השמדת הרובוט אינה אומרת מוות - לשחקן יש כמה שניות להשתמש בכסא מפלט שיחזיר אותו לשדה הקרב.

זה יוצר מה שאמור להיות איזון עדין בין עוצמה וניידות, כשאף אחד לא באמת אמור להרגיש שהוא נמצא במצב ללא מוצא. מה שתורם לכך היא הוורטיקליות של השלבים - או, לכל הפחות, השלב שהוצג ב-E3. הרובוטים אמנם מקורקעים יחסית, אך החיילים יכולים להשתמש בג'ט פק כדי לקפוץ גבוה מאוד, ומסוגלים לקפוץ מקיר אנכי אחד לאחר כאילו הם הנסיך הפרסי. תוסיפו לכך מגוון כלי נשק וממשק נקי, וקיבלתם משחק ששווה לחכות לו. עם זאת, יש לציין כי Titanfall הוצג על ידי המפתחים, ולמבקרים בתערוכה לא ניתנה הזדמנות לשחק בו.

קול אוף דיוטי מאכזב

משחק נוסף בו לא זכינו לשחק, אך אותו ראינו מודגם, הוא Call of Duty: Ghosts. וכאן הגענו לאכזבת התערוכה: הוא פשוט לא נראה מעניין ושונה מספיק ממה שראינו קודם. וכן, הוא גם נראה מבחינה גרפית הרבה פחות טוב מ-Titanfall ובאטלפילד.


מפתחי המשחק, מאותו Infinity Ward שהזכרנו קודם, השתמשו בטריק מלוכלך למדי במונחים אינטרנטיים - הם הביאו לנו כלבים, שכידוע גונבים את ההצגה. והכלב של גוסטס לא רק חמוד, אלא גם מכונת לחימה קטלנית. הוא יכול לנשוך אויבים למוות, יכול למשוך את תשומת הלב שלהם באמצעות נביחות, ויכול גם לשמש אתכם לסימון אויבים כדי שתדעו איפה הם. אך בסופו של דבר, חרף האריזה הגרפית, הוא לא באמת תורם יותר ממל"ט או סתם שחקן שזוחל לו ברחבי השלב.


חלק ייחודי נוסף מ-Ghosts שהוצג בתערוכה, רק מאחורי דלתיים סגורות, הוא שלב תת-ימי, בו אתם נדרשים להשמיד ספינת אויב. וגם כאן, האריזה אולי מגניבה - צלילה, שימוש בטיל תת ימי ורובה סער שיכול לירות במים - אבל המשחקיות עצמה לא שונה ולא מלהיבה במיוחד. כנ"ל לגבי השלב השלישי שהודגם, בו השחקן וחברי הצוות שלו עושים סנפלינג מבניין גבוה.


נסייג - ראינו רק את המערכה לשחקן יחיד ב-Ghosts, וזו כבר כמה שנים נמצאת אי שם בין משעממת לבנאלית - הפעם זהו סיפורם של שני אחים שמצטרפים לשאריות הכוחות המיוחדים האמריקאים עשר שנים לאחר שאירוע כזה או אחר מחריב חלקים מהמדינה - אך אי-הרצון של אקטיוויז'ן להראות את מצבים מרובי המשתתפים ב-E3 לא מבשר טובות. הוא עדיין ימכור כמו לחמניות חמות, אבל התלהבות רבתי לא נרשמה בקרב הצופים.

באטלפילד נראה הרסני במיוחד

ומה עם באטלפילד? ובכן, ראיתי מישהו מפוצץ עמודי תמיכה של חניון תת קרקעי כדי שהתקרה תתמוטט והטנק שהיה מעל החניון ייפול פנימה. זה מספיק, לא? טוב, כנראה שלא. ומה עם גורד שחקים שנופל על כל המפה, כשהוא משנה את המיקום של אחת מנקודות המפתח עליהן הצוותים צריכים לשמור, ומכסה את כל המפה באבק שמקשה על ראיה? ולא נופל כאירוע מתוסרט, אלא אחרי שהשחקנים הסבו מספיק נזק לתמיכת הבניין.

כבר כמה שנים מנסים ב-DICE, האולפן שמפתח את באטלפילד, לאפשר לכם לשחק עם עולם המשחק כמה שיותר. 12 שנים עברו מאז שחררה חברת Volition את המשחק Red Faction שהבטיח לכם עולם ניתן להשמדה, ובאטלפילד היא היורשת הרוחנית הכי מוצלחת של החזון הזה.

מפתחי המשחק הדגימו גם את המצב לשחקן יחיד בבאטלפילד 4, שהוצג במהלך אחת ממסיבות העיתונאים של E3, וגם את המצב מרובה המשתתפים. חוץ מרמה גרפית גבוהה, העולם שניתן להשמדה משחק תפקיד מכריע בשני החלקים. בניינים, כאמור, נופלים, וכך גם עצים; קירות מתפוררים בעקבות ירי; ומטוסים נופלים על השחקן מנושאת מטוסים טובעת.

אך גם כאן, המצב מרובה המשתתפים הוא שיכריע בסופו של דבר האם המשחק לא מבייש את המורשת של הסדרה. ב-E3, ניתנה לנו הזדמנות לשחק באחת המפות שלו, עם 63 אנשים אחרים. חוץ מההרס, יש כאן את כל מה שהפך את הסדרה למצליחה כל כך: ריבוי כלי רכב, שיט וטיס, ארבעה עצי התקדמות שונים עם תפקידים שונים עבור השחקנים, ומפות ענקיות שמצליחות לשלב בין כל אלה.


ויש גם חידוש משמעותי נוסף - מצב הפיקוד, שהחל את דרכו ב-Battlefield 2, חוזר. רק שהפעם, המפקד (לכל קבוצה יש אחד כזה) הוא לא אחד מאנשי הצוות שגם מחלק הוראות, אלא מישהו שרואה רק את המפה הטקטית, ויכול לא רק להגיד לאנשיו מה לעשות, אלא גם לעזור להם באמצעות שליחת כלי רכב ונשק לשדה הקרב. כמו כן, לא חייבים לעשות את זה באמצעות מסך הטלוויזיה או הקונסולה, מפקד יכול לעשות את עבודתו גם באמצעות טאבלט.

אז נכון, לא ראינו את מצב מרובה המשתתפים של קול אוף דיוטי המתחרה, אך בהיעדר הפתעות - אם הוא יישאר דומה לזה של Black Ops 2 עם גרפיקה יותר טובה וכלי נשק חדשים, העושר של באטלפילד לוקח אותו בהליכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully