וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל חושפת את קשריה עם הממשל

אפל חשפה כי בחצי השנה האחרונה קיבלה בין 4 ו-5 אלף בקשות חשיפת מידע מהממשל האמריקאי

אפל מבקשת לומר שהמידע אותו אספה עליכם בטוח אצלה, גם כשמדובר בדרישות של ממשל ארה"ב. ענקית הטכנולוגיה פרסמה הודעה יוצאת דופן, זאת בהמשך לחשיפותיו של אדוורד סנואודן אודות תוכניות הריגול של הממשל האמריקאי אחר משתמשי האינטרנט. בהודעה, שפורסמה כדף נפרד באתר של אפל ולא כהודעה לעיתונות, מבקשת אפל לומר שהיא אינה משתפת פעולה בצורה עיוורת עם הממשל האמריקאי.

"לפני כשבועיים, כאשר חברות טכנולוגיה הואשמו בשיתוף מידע לא מסונן עם סוכנויות ממשלתיות, אפל פרסמה תגובה נחרצת: שמענו לראשונה על תוכנית PRISM כאשר נשאלנו אודותיה על ידי עיתונאים ב-6 ביוני. אנו לא מספקים לגופים ממשלתיים גישה ישירה לשרתינו, וכל גוף שכזה אשר רוצה מידע אודות צרכנינו, צריך לקבל צו בית משפט שיאפשר לו גישה למידע". נזכיר כי לא מדובר רק בבתי משפט פתוחים, כי אם גם - ויש שיאמרו בעיקר - בצווים של FISC, בית משפט מסווג שמתעסק בעניינים הנוגעים לחוק הריגול של ארה"ב אחר אזרחים זרים.

"כמו חברות אחרות, ביקשנו מהממשל רשות לדווח כמה בקשות הנוגעות בטחון לאומי קיבלנו, ואיך טיפלנו בהן. קיבלנו אישור לשתף חלק מהמידע" ממשיך המכתב של אפל. ואלו הם הנתונים: בין ה-1 בדצמבר 2012, לבין 31 במאי 2013 - חצי שנה בדיוק - אפל קיבלה בין 4 ל-5 אלפי בקשות מגופים ממשלתיים לחשיפת מידע אודות משתמשיה, כשבבקשות האלה הוזכרו בין 9 ל-10 אלף חשבונות או מכשירים. הבקשות האלה נגעו הן לענייני בטחון לאומי, והן לעניינים פליליים, כשגם הגופים שביקשו את המידע הינם מגוונים, ולא מדובר רק ב-NSA. באפל גורסים כי הבקשה הנפוצה ביותר מגיעה ממשטרה שחוקרת גניבות ופשעים אחרים, חיפוש אחר ילדים שהלכו לאיבוד, ניסיון לאתר הורה עם אלצהיימר וניסיונות למנוע התאבדויות. עם זאת, באפל לא הורשו להגיד איזה חלק בדיוק הגיע מה-NSA.

באפל מדגישים כי כל בקשה שכזו מטופלת על ידי הצוות המשפטי של החברה, על מנת למסור רק את המידע שנדרש על פי חוק, ובקשות בהן התגלו אי סדרים סורבו. בנוסף, אפל גורסת כי חלק מהמידע לא נמסר לרשויות החוק פשוט כי אפל בחרה שלא לשמור אותו בצורה מזוהה. כך, שיחות Facetime והודעות שנשלחות ב-iMessage הינן מוצפנות ולאפל אין גישה אליהם. ואילו נתונים אודות השימוש של המשתמש בסירי ושירות המיפוי נשמרים, אך לא בצורה שמאפשרת ליצור קשר בין המזהה הייחודי שלהם לבין טלפון או חשבון משתמש.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully