וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר מסגירה אנטישמים, בצער רב

טוויטר נאלצה למסור פרטים מזהים אודות כותבי טוויטים אנטישמיים לרשויות החוק בצרפת, לאחר מאבק משפטי ממושך

טוויטר סיפקה לרשויות החוק ואיגוד הסטודנטים היהודיים בצרפת מידע מזהה על כותבי טוויטים אנטישמיים, זאת לצד הבעת אכזבה מכך שנדרשה לעשות זאת. אנשי שירות המיקרו-בלוגינג, אשר ניסו להגן על הזהויות של הכותבים, גורסים כי המידע שמסרו יאפשר "זיהוי של חלק מהכותבים".


הפרשה החלה באוקטובר אשתקד, עת הופיעו בטוויטר פרסומים ויראליים אנטישמיים עם התגית "יהודי טוב הוא יהודי מת". איגוד הסטודנטים היהודיים וארגונים נוספים דרשו מטוויטר למחוק את הציוצים - בקשה שנענתה לחיוב - אך גם דרשו מידע מזהה אודות הכותבים. טוויטר סירבה למסור את המידע, וערערה על החלטה שהתקבלה בבית משפט צרפתי בינואר השנה, אשר חייבה אותה למסור הפרטים המזהים. כעת, כאמור, נעתרה הרשת לדרישות, זאת מספר חודשים לאחר שאיגוד הסטודנטים אף תבע את טוויטר בסכום של 50 מיליוני דולרים.


עבור טוויטר, מדובר במקרה בעייתי במיוחד. רשת המיקרו-בלוגינג בנתה את המוניטין שלה לא רק כרשת חברתית אלא גם ככלי הפצת מידע, ששימש את מתנגדי המשטר באירן, סוריה, מצרים רוסיה ומדינות נוספות. את המוניטין הזה, תחזקו אנשי טוויטר באמצעות סירוב מתמשך לשתף פעולה עם כל הדורשים לחשוף מידע מזהה אודות הכותבים, בין אם המבקש הוא מארה"ב, צרפת או ממשטרים דיקטטוריים.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully