וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל התקשוב בונה עולם וירטואלי

בית הספר הארצי לתקשוב רוצה להחליף מכשירי קשר אמיתיים בוירטואליים, ובונה מערך הרצאות מוקלטות לאינטרנט הצה"לי

יח"צ - חד פעמי

מדי כמה חודשים, מגיעים לבית הספר הארצי לתקשוב ,בה"ד 7, חניכים חדשים. מטרתם - ללמוד את המקצוע הצה"לי שלהם. מטרת הבה"ד - להכשיר אותם באמצעים העומדים לרשותו. והאמצעים האלה לא משתנים לעיתים תכופות. המחשבים אולי נכנסו לתוכנית ההוראה של הבה"ד מזמן, אך חניכים רבים עדיין מבלים חלק ניכר מזמנם מול מכשירי קשר ומערכות תקשורת, לומדים לתפעל ולהכיר אותם.


אם תוכנית ניסוי חדשה תצליח לענות על דרישות ההדרכה של החיל, כל זה עומד להשתנות. ולא רק בבית הספר לתקשוב, כי אם בתוכניות ההדרכה של כל צה"ל. הצבא, שמנסה לספוג כעת ניסיונות להוריד את התקצוב שלו, חושב שכלים וירטואליים יכולים להיות יעילים לא פחות מאלה האמיתיים, זאת ללא הגברת הנגישות שלהם לתלמידים אך מנגד ללא הצורך להקציב ציוד צבאי יקר לחניכים.


לא מדובר בהחלפת אימוני ירי בסימולטורים - מטווח וירטואלי כבר קיים - כי אם בשימוש במערכות דוגמת Leonar3do Bird, מוצר שמנסה לדמות מגע בסביבה ממוחשבת. בצה"ל פיתחו גרסאות וירטואלית לכמה מכשירי קשר, גרסאות שעובדות כמו המכשיר האמיתי, ומציעים לחניכים לתפעל אותם באמצעות סוג של עכבר מחשב מוזר, כזה שמזהה תנועה בשלושה מימדים ולא בשניים. החניכים, שמקבלים "יד וירטואלית", יכולים ללחוץ באמצעותה על כפתורי המכשיר, ולראות את התוצאה על המסך, כשכל זה משולב בשימוש במשקפי תלת מימד.

סיבה נוספת לכך שבצה"ל מאמינים בכלי הזה, ודומיו, היא המחשבה שהחניכים של היום - צעירים שגדלו עם משחקי מחשב וחיבור תמידי לסלולרי, מתקשים להתמודד עם הרצאות "יבשות" מדי, כאלה שלא משלבות כלים ממוחשבים ואינטראקטיביים. השימוש ב-Bird, שמרגיש יותר כמו משחק מחשב (אם כי אחד משעמם למדי, יש לציין), עדיין נראה לקברניטי התוכנית פתרון עדיף על הושבת חניך מול מכשיר קשר.

ההרצאות עוברות לרשת

שלב נוסף בהרחבת היצע הכלים של בה"ד 7 מגיע בדמות הישענות רבה יותר על הרצאות מוקלטות, חלקן בשילוב של אלמנטים תלת מימדיים שמצריכים מהחניכים לשים משקפיים מיוחדים. כאן הרציונל פשוט יותר - זמינות. אמנם אין עדיין תחליף להוראה פרונטלית, ובצה"ל יודעים את זה, אך הרצאות מוקלטות יכולות לאפשר לתלמידים שמתקשים בהבנת החומר לקבל גישה אל מערך השיעורים גם אם לא הצליחו ללמוד אותו היטב בזמן השיעור. מעבר לכך, תלמידים שנעדרים משיעורים יוכלו לכל הפחות לקבל את ההדרכה באמצעות הרצאה מוקלטת

הכוונה היא לא רק לאפשר לחניכי הקורסים לקבל גישה אל החומרים האלה בזמנם החופשי, אלא גם לשחרר את מערך ההרצאות אל רשת האינטרנט הצהלית, כדי לתת לכל חייל המעוניין בכך ללמוד בלי להגיע לבה"ד - בין אם זה לצרכי העשרה או השתלמות מקצועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully