וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסוניק וסוני מפתחות את דיסק העתיד

פנסוניק וסוני הודיעו כי הן מפתחות תקן לדיסקים בעלי קיבולת של 300 גיגהבייטים לכל הפחות, עם חלון השקה ב-2015

שטח האחסון בתקליטורי בלו-ריי אינו מספיק עבורכם? פנסוניק וסוני מבינות אתכם, ורוצות ליצור תקן חדש. שתי החברות הודיעו כי הן מתחילות לפתח תקן חדש של תקליטור אופטי, אשר יאפשר אחסון של 300 גיגהבייטים על דיסק אחד, לכל הפחות. שתי החברות גורסות כי הן עשויות להצליח במשימתן כבר בסוף שנת 2015.


כיום, הקיבולת הגבוהה ביותר אליה הצליחו להגיע בתקליטור אופטי היא 128 גיגהבייטים, זאת באמצעות BD-XL - דור חדש של תקליטורי בלו-ריי. בעתיד, צפויה הכיבולת של בלו-ריי לעלות עד 400 גיגהבייטים, אך זהו ככל הנראה יהיה הנפח הגבוה ביותר אליו התקן הזה מסוגל להגיע. בעבר, הצליחו מספר חברות להגיע לקיבולת גבוהה הרבה יותר מ-300 גיגהבייטים. דיסקים הולוגרפיים, שפותחו בעשור הקודם, היו מסוגלים לתת שטח אחסון של 6 טרהבייטים, אך מעולם לא הגיעו לשימושים מסחריים.

בסוני ופנסוניק מהמרים כי הצרכנים אמנם מסתמכים יותר ויותר על שירותי ענן, אך מדיה אופטית עדיין תמשיך לשמש את האנושות לצרכים עסקיים ולשמירה על מידע חשוב. אם התקן שיפתחו יצליח להגיע לשוק ולהפוך לסטנדרט, שתי החברות צפויות להרוויח ממכירה של כל דיסק - סכומים גבוהים מאוד לאורך שנות חיי התקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully