וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה את Moto-X

גוגל השיקה את Moto-X - טלפון שזונח את המרדף אחרי כוח העיבוד לטובת התאמה אישית וייצור בתחומי ארצות הברית

גוגל ומוטורולה חשפו את Moto-X - הטלפון הראשון עליו באמת ניתן להגיד כי הוא נבנה על ידי גוגל. חברת הענק,, שרכשה את חטיבת המכשירים של מוטורולה לפני כשנתיים, מהמרת כעת בשווקים האמריקאים עם מכשיר שזונח מפרט טכני חדיש לטובת יכולות התאמה אישית, ותווית "נבנה בארה"ב". נכון לעכשיו, לא הכריזה החברה על תוכניות להביא את Moto X למדינות מחוץ לאמריקה (ארה"ב, קנדה, האמריקה הלטינית), ולא ברור אם בכלל יש לה כוונה לעשות זאת.


הטלפון החדש מצוייד במסך Amoled בגודל 4.7 אינץ', הינו דק וקל למדי, ומגיע ביותר מ-500 שילובי צבעים. מי שירכשו אותו מרשת AT&T האמריקאית יוכלו לבחור אחד מ-18 צבעים לגב המכשיר, פאנל קדמי שחור או לבן, אחד משבעה צבעים לכפתורי הצד אחד משבעה צבעים לטבעת שסביב עדשת המצלמה. בעתיד, צפויה מוטורולה לאפשר את ההתאמה האישית גם למשתמשים שרוכשים את הטלפון עבור שימוש בחברות תקשורת אמריקאיות אחרות, וכן למי שירכוש גרסה "פתוחה" שלו.


בכל הקשור לחומרה עצמה, נראה כי גוגל ומוטורולה החליטו שלא להשתתף במרוץ מהירות המעבדים ומספר הליבות, האופייני ליצרנים מכשירי אנדרואיד. המעבד שנמצא בתוך Moto-X הוא מעבד כפול ליבה לא חדש במיוחד, במהירות 1.7 גיגההרץ. עם זאת, למכשיר כן יש מצלמת 10 מגהפיקסל, שני גיגהבייטים של זכרון, מעבד גרפי Adreno 320 וערכת שבבים ייחודית. בנוסף למעבד והמעבד הגרפי, היא כוללת גם שבבי עיבוד שמטרתם לתפעל את חיישני Moto-X ברמת חומרה.


החיישנים הם מה שמייחד את המכשיר, בנוסף ליכולות ההתאמה האישית. כך, למשל, Moto X תמיד נמצא בהאזנה (לוקאלית, ללא העברת מידע לגוגל) לסביבה, כאשר מטרתו לשמוע מתי אתם אומרים את המשפט Ok Google Now. זו הפקודה היחידה שהטלפון הזה מבין, וכל מה שהיא עושה זה להיכנס למנגנון Google Now שמציג מידע רלוונטי ומאפשר לעשות חיפוש קולי. על פי הדיווחים של אנשים שהתנסו במכשירן, המעבד אכן מצליח לגרום לכך שהטלפון יישמע רק להוראות של האדם אליו תוכנת, ועושה זאת גם בסביבה רועשת. חיישן נוסף מפעיל את המצלמה לאחר הטיית פרק כף היד 3 פעמים, בתנועה שמזכירה הברגה.


הטלפון החדש יגיע עם גרסת 4.2.2 של אנדרואיד כשיושק החודש - זאת כשמכשירי נקסוס כבר מתחילים לקבל את אנדרואיד 4.3. ואם כבר בתוכנית נקסוס עסקינן, גוגל לא הודיעה על הפסקתה, ושמועות גורסות כי החברה תמשיך לשתף פעולה עם יצרניות אחרות על מכשירי דגל שמטרתם להדגים גרסאות חדשות של אנדרואיד באמצעות מפרט טוב אך במחיר נמוך-יחסית.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully