וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה לא יאסור יבוא אייפונים לארה"ב

הבית הלבן מתגייס לטובת אפל - הטיל וטו על החלטת מועצת הסחר הבינלאומי לאסור יבוא של אייפונים ואייפדים לארה"ב

ממשל אובמה הטיל וטו על איסור יבוא של אייפונים ואייפדים - התערבות ראשונה מאז שנות השמונים בהחלטות של מועצת הסחר הבינלאומי של ארצות הברית. סמסונג הייתה זו שפנתה למועצת הסחר, כחלק מהמאבק המשפטי ארוך-השנים שלה מול אפל על פטנטים, והמועצה פסקה לטובה ביוני. עם זאת, ממשל אובמה הודיע כי יאסור על אכיפת ההוראה, זאת כחלק מהמלחמה עליה הכריז הנשיא ב-Patent Trolling - ניסיון לשימוש בפטנטים כבכלי נשק משפטיים ללא הצדקה ממשית.


הפטנטים במרכז הפרשה הוגדרו כ"פטנטים חיוניים" - כאלה שבהם חייבת יצרנית טלפונים להשתמש. במקרה כזה, דורש החוק האמריקאי מחברות לספק תנאי רישוי סבירים והוגנים לפטנטים האלה. סמסונג גורסת כי דווקא הציעה לאפל להשתמש בפטנטים האלה בתנאים הוגנים, אך החברה סירבה. לטענת אפל, התנאים של סמסונג לא היו סבירים. לטענת ממשל, גם כאשר מועצת הסחר הסכימה עם סמסונג, איסור יבוא יביא ל"יתרון בלתי הוגן" לטובת סמסונג.

אפל שיבחה את ההחלטה, באמרה כי אפל "מודה לממשל על שהגן על חדשנות במקרה זה. סמסונג טעתה כשניסתה להשתמש לרעה במערך הפטנטים כאן". בסמסונג, כצפוי, מאוכזבים על ידי הוטו. "מועצת הסחר הבינלאומי זיהתה נכונה כי סמסונג ניהלה את המשא ומתן בצורה טובה, ואפל סירבה לשלם על רישוי הפטנטים".


בממשל אמנם הטילו וטו על איסור היבוא, אך גורסים כי אין זה אומר שסמסונג לא נפגעה או שאין לה הזכות לפיצויים, אך אלה ייצטרכו להגיע דרך בית המשפט. בקליפורניה מתנהל מזה מספר שנים המשפט של אפל נגד סמסונג (ולהפך) על הפרת פטנטים - מערכה שבקרב הראשון שלה ניצחה אפל כאשר המושבעים פסקו פיצויים בגובה מיליארד דולרים לטובת אפל. עם זאת, פסק הדין הזה איננו סופי, וסכום הפיצויים צפוי לכל הפחות לרדת, אם לא להתבטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully