וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל תעזור לכלי הרכב לדבר אחד עם השני

פיתוח של אינטל משתמש בפנסי רכב כדי ליצור שפה שכלי הרכב הנמצאים סביבו יכולים להבין, ובכך להתריע על מצב הרכב

צילום דניס ויטצ'בסקי, עריכה אמיר קוטיגרו

בעוד כמה שנים, אם להאמין לאנשי תעשיית הרכב, ילמדו כלי הרכב שלנו לדבר אחד עם השני. במובן מסויים, זה קורה כבר עכשיו – Waze ושירות הניווט של גוגל משתמשים במידע שהם מקבלים מטלפונים הנמצאים בכלי רכב כדי לחשב עומסי תנועה ולנתב את הנוסעים בצורה היעילה ביותר. עם זאת, הרכב שלכם עדיין לא יכול לתקשר בצורה נוחה עם הרכב שלפניו.

באירוע פיתוח האחרון של אינטל, הציגה החברה פתרון אפשרי לבעיה הזו, והוא לא מצריך שימוש נרחב בציוד תקשורת מיוחד. במקום זה, משתמשת הטכנולוגיה שפותחה בעזרת אינטל בפנסים. פנסי LED שנמצאים במכוניות, אופנועים וקטנועים רבים מהבהבים בקצב של אלפי פעמים בשניה, והחוקרים שעבדו עם אינטל מצאו דרך להפוך את ההבהוב הזה, אותו העין הבלתי-מזויינת לא יכולה לראות, לשפה.

באירוע של אינטל הודגמה תקשורת בין שני קטנועים שנמצאים אחד ליד השני. בינתיים, השפה אותה פיתחו החוקרים די פשוטה – היא פשוט מעבירה את המידע על מה שהקטנוע עומד לעשות לזה שנמצא מאחוריו. אם הקטנוע מאט, הוא "אומר" את זה. אם איתות שמאלה מופעל, גם זה נאמר.

נכון לעכשיו, השימוש ביכולת הזו מעט מוגבל. אתם תוכלו להציג את המידע מהקטנוע שלפניכם על מסך הטלפון שלכם, כך שגם אם אתם מסתכלים רגע עליו ולא על הכביש, תקבלו את המידע הרלוונטי שעשוי לעזור לכם להתחיל לבלום שבריר שניה לפני – אך שבריר השניה הזה עשוי להציל את חייכם אם מדובר במהירויות גבוהות. בעתיד, ניתן יהיה לאפשר לקטנוע לבצע פעולות תמרון כמו האטה אוטומטית אם הכלי שלפניו מאט בפתאומיות.

גילוי נאות: הכתב היה אורח של אינטל באירוע המחקר

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully