וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט רכשה את הסלולר של נוקיה

מיקרוסופט הודיעה כי תרכוש את חטיבת מכשירי הסלולר של נוקיה, ואת הפטנטים שלה, ב-7.17 מיליארד דולרים

סוף עידן: מיקרוסופט רוכשת את מרבית חטיבת מכשירי הסלולר של נוקיה, יחד עם רישיון לפורטפוליו הפטנטים של יצרנית הסלולר הפינית, במהלך ששוויו הוא 7.17 מיליארד דולרים - פחות מאשר שילמה מיקרוסופט על סקייפ לפני שנתיים וחצי. העסקה צפויה לצאת לפועל בתחילת 2014, אם תאושר רגולטורית.

כחלק מהמהלך יחזור המנכ"ל של נוקיה - סטיבן אלופ, למיקרוסופט, כסמנכ"ל בכיר לענייני מוצרים ושירותים. ניתן להעריך כי אלופ, שכיהן כראש החטיבה העסקית של מיקרוסופט ב-2008-2010, הוא כעת מתמודד מוביל לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט.


הרכישה מגיעה כשנתיים וחצי לאחר שנוקיה נכנסה לשותפות אסטרטגית עם מיקרוסופט, במסגרתה הפכה יצרנית הטלפונים את מערכת ההפעלה Windows Phone למערכת ההפעלה הראשית של הסמארטפונים שלה, וזנחה ניסיונות לפתח מערכת הפעלה משלה לטלפונים חכמים. מאז, הפכה נוקיה ליצרנית מכשירי Windows Phone המובילה, אך המערכת עצמה לא הצליחה להגיע לנתח שוק משמעותי ברחבי העולם. יחד עם הצוותים שמייצרים את סדרת Lumia, המבוססת על Windows Phone, תרכוש מיקרוסופט גם את חטיבת הסלולריים הפשוטים-יותר, שעדיין פופולריים במדינות מתפתחות.


כעת, כ-32,000 עובדי נוקיה ברחבי העולם צפויים להפוך לעובדי מיקרוסופט, וכ-56,000 עובדים לא יעברו למיקרוסופט. ומה באשר למותג "נוקיה"? מיקרוסופט מקבלת זיכיון עליו, אך הוא יישאר בידי חברת נוקיה, שתתמקד במכשור לרשתות סלולריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully