וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רוחאני יביא אינטרנט חופשי לאיראן?

נשיא איראן החדש טוען בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתכנן לאפשר לאזרחי מדינתו גישה חופשית לרשת

חשבון הטוויטר של נשיאה החדש של איראן, חסן רוחאני, הפך בחודשים האחרונים לאחד המסקרנים ברשת המיקרו-בלוגינג הפופולרית, לאחר שהחל לשמש את הנשיא ואת מנגנון הדוברות שלו בזירה הבינלאומית. אך באופן פרדוקסלי, תושבי אירן עצמם לא יכולים לקרוא באופן חופשי את ההודעות של הנשיא שלהם בחשבון המדובר, או במקבילו שנכתב בפרסית. הסיבה: טוויטר חסום באיראן.


אך כעת נראה כי הדברים אולי עומדים להשתנות. לפני מספר שעות, שאל יו"ר הדירקטוריון של טוויטר, ואחד ממקימי הרשת - ג'ק דורסי, את נשיא איראן את השאלה הבאה (דרך טוויטר, כמובן): "ערב טוב, אדוני הנשיא. האם אזרחי איראן יכולים לקרוא את הציוצים שלך?". דורסי, כמובן, יודע שלא - כל עוד הם לא עוקפים את מנגנוני החסימה הרשמיים. תשובת רוחאני לא איחרה לבוא: "ערב טוב, ג'ק. כפי שאמרתי לכריסטיאן אמנפור [כתבת CNN. -ד.ו.], מאמציי מכוונים לכך שאוכל לספק לאנשיי גישה לכל המידע העולמי, כפי שיש להם זכות לעשות".


הציוץ שהופנה כלפי דורסי הגיע כשעתיים לאחר שרוחאני כתב בטוויטר "בואו, הממשלה והפרלמנט, נאפשר לכל אחד להביע את דעותיו באופן חופשי, בתוך מסגרת החוק ואתיקה" - זאת במסגרת ישיבת הקבינט הראשונה של הממשל האירני החדש. כעת ניתן לראות האם אכן מדובר בשינוי מדיניות מצד אחת המדינות הבודדות בעולם עם סינון אינטרנט מחמיר, או שמא אלה רק יחסי ציבור שמופנים כלפי חוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully