וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תעלו את ספריית המוזיקה שלכם לענן

בשיתוף בזק

24.10.2013 / 12:52

שירותי רשת חדשים יאפשרו לכם לקחת את כל ספריית המוזיקה אתכם לכל מקום, גם אם היא כוללת עשרות אלפי שירים

נראה כאילו נצח עבר מאז התקופה בה כדי להאזין למוזיקה, היינו צריכים דיסק. בשנים האחרונות, גם המכורים הכבדים ביותר לאוספי מוזיקה פיזיים מעבירים את כל התוכן למחשב, ומחזיקים בדיסקים כקישוט - לא מסוגלים להיפרד מהעטיפות והקופסאות. ובניגוד לתקליטי ויניל, להם אופי ייחודי משלהם, לדיסק מעט מאוד יתרונות והרבה מאוד חסרונות כשמשווים אותו לאוסף של קבצי mp3 באיכות גבוהה.

ואז הגיע הסמארטפון. בעבר, היינו מוכנים להסתפק בהעברה של חלק מאוסף המוזיקה אל הנגן הנייד, או צריבתה על דיסק אוסף, אבל הנגישות אל רשת האינטרנט שהביאו עמם הסמארטפונים, הפכה אותנו למפונקים: נתנה לנו את היכולת שלא לבחור, ולהפוך את כלל אוסף המוזיקה שלנו לנגיש מכל מקום. אך איך עושים זאת? ישנם מספר פתרונות.

לאחסון כל המוסיקה שלך בענן - לחץ כאן

אמזון וגוגל היו בין הראשונות שיצרו שירותי גיבוי ייעודיים למוזיקה. גוגל מציעה לכם להעלות 20,000 שירים בחינם, ואילו אמזון 250 שירים בחינם. תוכלו לגשת לאלה ממכשירי הטלפון, טאבלטים ומחשבים. הבעיה? השירותים האלה לא זמינים רשמית בישראל. השימוש בהם הוא, לכל הפחות, הפרה של תנאי שימוש, וגם ההרשמה אליהם לא קלה עבור משתמשים ישראלים שנאלצים לרמות את השירותים לחשוב שהם נמצאים במדינה אחרת.

שירות בשם דרופבוקס הוא מקרה מעניין יותר – כאן אין לכם מניעה מהעלאת תכנים גם מישראל. הוא אמנם מיועד יותר לתמונות ומסמכים מאשר למוזיקה, וממשק הניגון שלו בסמארטפונים לא מאוד מפותח, אך היתרון שלו הוא בכך שהתכנים לא רק מגובים על הענן, אלא גם מסונכרנים פיזית במחשבים השונים בהם החשבון שלכם מותקן. באלה, יפתח דרופבוקס תיקיה ייעודית בה העתק מראה של הדברים אותם אתם שומרים בענן. תוכלו לקבל שני גיגהבייט לאחסון בחינם במהלך ההרשמה וניתן גם לשלם כדי להרחיב את שטח האחסון.

פתרון שאינו חינמי, אך זמין בישראל וכולל כמה יתרונות על פני אחסון קבצים פשוט, הוא ה-iTunes Match. חייבים לציין - הוא רלוונטי עבורכם רק אם המכשירים הניידים דרכם תרצו לשמוע מוזיקה הם מבית אפל: אייפון, אייפד או אייפוד טאץ'. עבור אלה, במחיר של 89.90 בשנה, תסרוק אפל את ספריית המוזיקה הביתית שלכם. השירים שכבר נמצאים אצלה על השרתים יוצעו לכם לשמיעה באיכות הכי גבוהה שיש לאפל, ואילו השירים אותם אפל לא מכירה יועלו לשרתיה (עד 25,000 שירים) ויוצעו להזרמה לכל מכשיר תומך.

Bezeq Free Cloud הוא שירות האחסון בענן שבזק מציעה ללקוחותיה בחינם, וכמובן גם למצטרפים חדשים . הוא כולל נפח אחסון ללא הגבלה ונתמך הן על ידי מכשירי אנדרואיד ו iOS.

השירות מאחסן ומגבה בנוסף לקבצי סאונד, גם תמונות סרטונים, מסמכים ששמורים במחשב בבית ,במכשירים הניידים או בטאבלט. שתי תכונות נוספות שיש לשירות זה ממשק בשפה העברית, שמקל גם על משתמשים שאינם מומחים בשירותי אחסון ענן, ומיקום השרתים בישראל. בנוסף, בזק היא גם זו שתומכת במשתמשי ה-Free Cloud, והם מקבלים תמיכה לא מנציגים בחו"ל אלא מאנשי החברה ובשפה העברית.

אז האם הגיע הזמן לזרוק את הדיסקים לפח? לא אם קשה לכם להיפרד. דיסק, בסופו של דבר, הוא לא סתם אוסף מוזיקה, אלא פיסה מההיסטוריה האישית שלכם. אבל ב-2013, אין באמת הצדקה לא להעלות את המוזיקה שעל הדיסקים לענן, ולהפוך את התוכן לזמין מכל מקום.

לאחסון כל המוסיקה שלך בענן - לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully