וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קספרסקי: סטוקסנט פגע בתחנת כוח גרעינית ברוסיה

מנכ"ל חברת קספרסקי טוען כי סטוקסנט פגע גם בתחנת כוח גרעינית ברוסיה, וכי יש וירוסים שהגיעו לתחנת החלל

האם וירוס הסטוקסנט פגע לא רק בתוכנית הגרעין האיראנית אלא גם בתחנת כוח גרעינית רוסית? כך טוען יוג'ין קספרסקי - מנכ"ל חברת אבטחת המידע Kaspersky, באירוע עיתונאים באוסטרליה. על פי הדיווח של אתר TheRegister, קספרסקי אמר במהלך האירוע כי "חבר שעובד בתחנת הכוח" אמר לו שהם נפגעו מסטוקסנט.


לדבריו של קספרסקי, ההדבקה לא נבעה מקישור של מערכות פנים לרשת האינטרנט, שהרי אין קישור כזה, אלא מהדבקת כונני אחסון ניידים שהודבקו מבעוד מועד וחוברו אל המערכות הסגורות. קספרסקי אף אמר כי צורת ההדבקה הזו גרמה גם לכך שוירוס כלשהו - הוא לא נקב בשם - הוחדר אל המערכות של תחנת החלל הבינלאומית. "מדענים מגיעים מפעם לפעם לחלל עם כונני USB שנגועים בוירוסים." אמר. "אני לא צוחק. דיברתי עם אנשי תוכנית החלל הרוסית והם טענו כי מדי פעם יש התפרצויות של וירוסים בתחנת החלל".


נזכיר כי סטוקסנט, שהתגלה ב-2010, הינו וירוס חדשני שמטרתו הייתה ככל הידוע לפגוע בתוכנית הגרעין האירנית. כאשר הוירוס זיהה שילוב ייחודי של ציוד שהיה קיים במתקני העשרת אורניום באיראן, הוא שינה את אופן פעולת הצנטריפוגות כדי שאלה תפסקנה לעבוד. הוירוס - הראשון מסוגו שהתגלה - פותח על פי מקורות זרים על ידי ארה"ב וישראל יחד, כדי להאט את התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully