וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוטים, החוצה: גוגל ומייקרוסופט יחסמו תכנים פדופיליים ברשת

TECH

18.11.2013 / 18:06

גוגל ומייקרוסופט יפעילו מעתה חסימה על חיפוש תכנים פדופיליים באינטרנט. האם זה מה שיעצור את הגולשים שמחפשים חומרים אסורים?

שתי החברות האחראיות למנועי החיפוש המובילים בשוק, גוגל ומייקרוסופט, הכריזו על נקיטת צעדים שמטרתם להקשות על מציאת חומרים פורנוגרפיים לא חוקיים ברשת.

על פי פי גוגל ומייקרוסופט, מנועי החיפוש יעודכנו כך שמעכשיו חיפוש של כ-100,000 מילות חיפוש המקושרות להתעללות בילדים - יחזירו כעת תוצאות ריקות בצירוף אזהרה. צעד נוסף שיינקט הוא ביטול השלמות אוטומטיות מסוימות בחלון החיפוש, מה שיימנע ממנועי החיפוש להציע מילות חיפוש המקושרות להתעללות בילדים במקרים בהם הגולש כלל לא היה מעוניין בכך. עבור 13,000 מילות החיפוש המקושרות ביותר להתעללות בילדים - תציג גוגל הודעת אזהרה ותספק לינקים לארגוני צדקה המציעים עזרה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בירך על המהלך אך אמר שאין בכך מספיק כדי לעצור את הפצת החומרים הלא חוקיים ברשת. הוא התריע שעל החברות ליישם את ההגבלות החדשות בדחיפות או שיהיה עליו לפנות לחקיקה. זאת בהמשך לדבריו ביולי האחרון, אז הצהיר שעל גוגל ומיקרוסופט לעשות יותר כדי למנוע מאנשים גישה לתכנים לא חוקיים. "למדנו ממקרי הרצח של טיה שארפ ואפריל ג'ונס שלעיתים קרובות אנשים יתחילו להיחשף לחומרים קיצוניים ברשת על ידי חיפוש פשוט באחד ממנועי החיפוש המובילים", אמר קמרון ל-mail online.

אילוסטרציה. ShutterStock
מילות החיפוש יחזירו תוצאות ריקות/ShutterStock

עם זאת, יש הטוענים שאין בכוחם של צעדים מסוג זה להגן באמת על ילדים מפני פדופילים. "הם [הפדופילים] לא מתחברים לגוגל כדי לחפש תמונות", אמר ג'ים גמבל, שעמד בעבר בראש המרכז למאבק בניצול מיני של ילדים והגנה מאיומים מקוונים, ל-BBC. "הם הולכים לפינות האפלות של האינטרנט לאתרי Peer-to-peer [רשת המתנהלת על ידי משתמשים עצמאיים וללא תיווך]". לפי גמבל, אין מדובר פה בפריצת דרך כיוון שמנועי החיפוש חוסמים חומרים לא הולמים כבר זמן רב והצעדים החדשים הם רק הקצנה של המצב הנוכחי.

ההגבלות החדשות של גוגל ומיקרוסופט יפעלו תחילה רק בשפה האנגלית, אך יורחבו בהמשך לשאר העולם ול-158 שפות נוספות במהלך חצי השנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully