וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, אתם יודעים מי

TECH

20.11.2013 / 15:13

צו איסור הפרסום בפרשת "הזמר המפורסם" היה מגוחך במיוחד, כי הרשת הפעילה צנזורה לא אחידה - וכך חשפה את זהות הזמר מההתחלה

בשבוע האחרון זירת התקשורת הפכה למשחק מילים אחד ענק בהשתתפות כולם: עד כמה אפשר להגיד משהו בלי להגיד אותו?

כולנו רצינו לדבר ולדווח על פרשת הזמר המפורסם, אבל אסור להגיד שמות, למרות שכולם כבר יודעים. המסעודה האחרונה בשדרות שעדיין לא הבינה את הרמז קיבלה את פתרון התעלומה דווקא באדיבות "הכוכב הבא", שפרסמה שקופית שמבהירה שהכול אצלה בסדר למרות השמועות. "אה, אז תגידו שזה אייל גולן ההוא מהשמועות", אמרה המסעודה האחרונה ורצה לעדכן את הטוויטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השקופית ב"הכוכב הבא". על מה השמועות? אממ.. תראו, ציפור!/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה העיקרית עם השמירה על צו איסור הפרסום בפרשה הזאת, הייתה שלא כל גופי התקשורת יישרו קו בנוגע למושא הצנזורה: האם מצנזרים את שם הזמר עצמו, או את ההקשר? האם להגיד "הזמר החשוד, לא נגלה מי, הלך להתפלל בכותל", או "אייל גולן התפלל בכותל, לא נגלה למה"? שני הניסוחים מותרים לפרסום, אבל כשכל אחד בוחר ניסוח אחר - ההצלבה ביניהם חושפת את מה שאסור. וכך האייטם התפרסם ב-YNET ובוואלה! במקביל:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: הידיעה ב-YNET מוסיקה. משמאל: הידיעה בוואלה! סלבס. נו, כבר ניחשתם מי זה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצלבות מהסוג הזה חזרו על עצמם לא מעט בשבוע האחרון, ועברו מיד ליד בפייסבוק ובטוויטר על ידי גולשים מבודחים. ובצדק: זה נראה אבסורדי. יש איסור פרסום, אבל כל אחד מחליט לעצמו - פרסום של מה.

באתר YNET למשל בחרו, לכל אורך הפרשה, לצנזר את ההקשר - במקום את השם. כשאייל גולן, בגלוי ובפומבי, העלה פוסט לפייסבוק שלו והתייחס לפרסומים המפלילים אצל הבלוגר עומרי חיון, הפוסט (שהיה פתוח וגלוי לכולם) פורסם בפייסבוק של YNET. הם חשפו את ההקשר - מדובר בפוסט של הזמר החשוד - אך צנזרו כל פרט אחר: שם הזמר, שם הבלוגר וכל עיקר ההתייחסות של הזמר לפרשה. התוצאה היא פרסום של פוסט די סתום שעיקרו הוא "היי, הכול בסדר, נתראה בשמחות". מרוב צנזורה, אבד האייטם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של אייל גולן, כפי שפורסם ב-YNET/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפייסבוק של "ארץ נהדרת" התייחסו לפרשה בממים מצחיקים, כשהם מחליפים את מושא הצנזורה בכל פעם: פעם אחת עושים תמונה של הזמר המטושטש והמצונזר מדבר עם עמנואל רוזן, ופעם אחרת - מעלים מערכון ישן של אייל גולן יוצא עם הבת של לובה, כביכול "בלי קשר לכלום". ושהגולשים יעשו כבר אחד ועוד אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשחק ההצלבות הזה בין האתרים, אתר אייס הצליח להצליב הבוקר (ד') את עצמו. עוד לפני שהוסר צו איסור הפרסום, עלו באתר שני אייטמים שונים לחלוטין: האחד מספר שאייל גולן הושעה מהתכנית מ"הכוכב הבא". והשני, ממש בצמוד אליו, מספר שהזמר החשוד הושעה מהתכנית בו הוא משתתף. בשניהם הייתה אותה תמונה בדיוק: אחת עם צנזורה, אחת בלי. פסגת הגיחוך של צו איסור פרסום בפרשה הזאת, ובכלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרסום באתר אייס/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו רק נשאר לחכות שתתחיל סאגת ההצלבות של זהות הזמר השני, ששמו עדיין לא פורסם. מוכנים להתחיל לשחק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully