וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג שוב מפסידה לאפל במשפט

TECH

21.11.2013 / 23:03

חבר מושבעים שהתבקש לקבוע מחדש את גובה הפיצויים שסמסונג חייבת לאפל על הפרת פטנטים, קבע סכום של 290 מיליוני דולרים

סמסונג שוב נוחלת תבוסה במאבק המשפטי שלה מול אפל. חבר מושבעים בקליפורניה קבע הערב במהלך משפט חוזר (ה') כי סמסונג נדרשת לשלם לאפל 290 מיליוני דולרים פיצויים על הפרת פטנטים של זו. מדובר בצעד ביניים נוסף בסאגה משפטית ארוכה, שנמשכת יותר משנה וצפוייה להימשך מספר שנים נוספות לכל הפחות אלא אם אחד הצדדים ייכנע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכום שנקבע היום מגיע לאחר שבמשפט הקודם, נדרשה סמסונג לשלם לאפל יותר ממילארד דולרים. זמן מה לאחר סיום ההליך ההוא, פסלה השופטת לוסי קו חלק מהסכום הזה, 400 מיליוני דולרים, לאחר שקבעה כי חבר המושבעים קבע בצורה לא נכונה את סכום הפיצויים שמגיע לאפל. במשפט חוזר, שנגע רק לאותם 400 המיליונים שנחתכו, ביקשו עורכי הדין של סמסונג לקבוע כי החברה חייבת לאפל רק 52 מיליונים, אך חבר המושבעים, כאמור, לא הסכים עם הגרסה הזו. מאידך, הם גם לא החזירו את הפיצויים לסכום המקורי, וקבעו, כאמור, כי סמסונג חייבת לאפל 290 מיליונים. אלה מצטרפים אל 600 המיליונים עליהם לא היה דיון.

בימים האחרונים, עת התקרב המשפט לסיומו, החלה מערכה תקשורתית בין סמסונג לאפל. קודם, סמסונג דרשה את ביטול המשפט לאחר שעורך דין של אפל הביע, כביכול, דעה גזענית בנאום הסיום שלו, כאשר אמר כי הוא זוכר כילד, שהיה רואה טלוויזיה על מסכים שנבנו בארה"ב, ומכיוון שהיצרנים לא הגנו על הפטנטים שלהם הם נעלמו. השופטת קו קבעה כי אין בכך עילה לפסול את המשפט. ורק אמש, ביקשה סמסונג לעכב את ההליכים לאחר שמשרד הפטנטים האמריקאי הודיע כי אחד הפטנטים הרלוונטיים לתביעה עשוי להיות לא תקף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

כעת, יעברו עורכי הדין של שתי החברות על המסמכים, וימשיכו לצעד הבא במערכה שכוללת תביעות ותביעות נגד מרובות. הסאגה המשפטית תגמר רק כאשר ימוצו כל האפשרויות לערעור של הצדדים, או אם סמסונג ואפל יחליטו לחתום על הסכם שמסיים את התביעה ומסדיר את עניין הפטנטים ביניהן. יש לזכור כי לשתי החברות מערכת יחסים עסקית - במקביל לכך שהיא נתבעת על ידי אפל, סמסונג הינה אחת מספקיות הרכיבים החשובות ביותר עבור מכשירי אפל. בשנה האחרונה מתגברות השמועות על כך שאפל מעוניינת בניתוק היחסים ובמעבר לספקים אחרים, אך הדבר לא קרה עד כה.

במרכז הפרשה, ורבות שדומות לה, עומדים פטנטי תוכנה - המצאה חדשה-יחסית של משרד הפטנטים האמריקאי, אשר בשנים האחרונות יש רבים הטוענים כי פוגעת בתעשיית הטכנולוגיה יותר מכל דבר אחר. היכולת של חברות לרשום פטנטים על אלמנטים סטנדרטיים ואז לתבוע אותם הביא לפריחתן של חברות שזהו המודל העסקי מאחוריהן - רכישת פטנטים רחבים שיכולים לתאר הרבה מאוד דברים ותביעה. כתוצאה מכך, חברות ענק דוגמת סמסונג ואפל הרכיבו תיקי פטנטים עשירים, על מנת להתמודד עם התביעות שעשויות לבוא. הארסנל הזה אמנם הינו הגנתי לרוב, אך כעת משמש את החברות גם למתקפה אחת על השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully