וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון הולנדי: "ה-NSA החדירה תוכנות ריגול למחשבים ברחבי העולם"

TECH

24.11.2013 / 12:34

50,000 רשתות ברחבי העולם "הודבקו" בתוכנת ריגול מטעם הסוכנות האמריקאית, כדי לאסוף מידע על משתמשים - כך טוען העיתון ההולנדי NRC

הסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי, NSA, הכניסה תוכנות ריגול ליותר מ-50,000 רשתות ברחבי העולם, זאת על פי דיווח חדש שמתבסס על החומרים שנגנבו והודלפו על ידי אדוארד סנודן. הפעם זהו עיתון הולנדי, NRC, שמפרסם את השקופית המפלילה, המציגה את מפת העולם ועליה נקודות בהן פועלות תוכנות הריגול של הסוכנות.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

המספר הזה הינו נמוך יחסית, וההערכות הן כי התכנית המדוברת לא נוגעת לרשתות מחשבים פרטיות, כי אם לחברות דוגמת בנקים וספקיות אינטרנט - רשתות שמאפשרות איסוף של מידע רב ללא הצורך להדביק המוני מחשבים. סוכנות מודיעין האותות הבריטית, GCHQ, שהינה שותפה ידועה של ה-NSA במאמצי המעקב שלה, הופללה כבר בעבר בפריצה אל אחת מחברות הטלפוניה הגדולות בבלגיה - Belgacom, לאחר ששלחה לעובדי החברה מייל מותאם-אישית שהוביל לעמוד אשר התחזה לזה של הרשת החברתית Linkedin.

ב-NSA לא הגיבו על החשיפה החדשה, כפי שאינם מגיבים באופן קונקרטי על שום דבר ממה שממשיך להדליף אדוארד סנודן (הנמצא כעת ברוסיה, בה קיבל מקלט זמני). עם זאת, הסוכנות לא מסתירה את העובדה שיש לה יחידה שמטרתה לפרוץ למערכות זרות, ומעולם לא הכחישה כי היא מרגלת אחר הנעשה במדינות אחרות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully