וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מיליון חשבונות גולשים נגנבו ופורסמו ברשת

פרטי הגולשים פורסמו ברשת לטובת האקרים. בפייסבוק וטוויטר כבר הספיקו לאפס את הסיסמאות הגנובות

2 מיליון חשבונות גולשים הכוללים שמות משתמש וסיסמה נגנבו ופורסמו ברשת – כך חשפו השבוע מומחי אבטחת מידע מחברת Trustwave האמריקאית. לאחר שנגנבו, פורסמו פרטי הגולשים ברשת לטובת שימוש בידי האקרים. מקור הנתונים הוא בשירותי רשת גדולים ופופולריים גוגל, פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ויאהו, ומגולשים בארה"ב, תאילנד, גרמניה ומדינות נוספות. לפי סוכנות רויטרס, מפייסבוק לבדה נגנבו מעל 360 אלף חשבונות, ומשירותי גוגל, בהם ג'ימייל ויוטיוב, כ-60 אלף פרטי גולשים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

Trustwave הודיעה כי דיווחה על הדליפה לחברות השונות. בפייסבוק, טוויטר ולינדקאין אמרו כי איפסו את הסיסמאות הגנובות, ואילו גוגל ויאהו לא הגיבו על הפרסומים. ג'ון מילר, מנהל מחקר אבטחה בחברה, אמר ל-CNN כי איסוף הסיסמאות החל ב-21 באוקטובר ואותר באמצעות שרת פרוקסי מהולנד ששימש את ההאקרים להשתלטות על מחשבי גולשים. עוד ציין כי ייתכן שפעילות האיסוף של אותם האקרים נמשכת שכן עדיין לא אותרו שרתים נוספים.

דליפת אבטחה משמעותית מאוד מהזמן האחרון אירעה בחברת אדובי, שמשרתיה נגנבו פרטיהם של כ-150 מיליון גולשים בסוף אוקטובר, דבר שגרר הודעת אזהרה מפייסבוק ואחת חריפה במיוחד ממפתחת אפליקציית הרשימות Evernote, שהאשימה את אדובי כאשר קראה לאלפי משתמשיה להחליף את סיסמאותיהם. פייסבוק לא נקבה בשמה של אדובי בהודעתה, ובמקום זאת חסמה את חשבונותיהם של הגולשים שהשתמשו בסיסמאות הגנובות עד שיחליפו סיסמאות וישיבו על כמה שאלות אבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully