וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב: קריאות להחרים את חצרוני

TECH

8.12.2013 / 7:35

ניסיון להביא את אמיר חצרוני וחיים לוינסון לעימות מול קהל נתקל בקריאות של גולשים להחרימו, בטענה שאסור לתת לחצרוני במה. חצרוני: "מדובר בלוזרים"

חיים לוינסון ואמיר חצרוני נכנסים לבר. מעצבן אתכם? אז אולי גם אתם מתנגדים לאיבנט החדש בפייסבוק, "ערב ראש בראש של פרופסור אמיר חצרוני והעיתונאי חיים לוינסון", כמו גולשים אחרים שקוראים להחרים את הערב הזה.

פרופסור אמיר חצרוני ידוע בתור דמות פרובוקטיבית וקיצונית, שדעותיו והאופן שבו הוא מביע אותן מחוללים שערוריות דרך קבע. גם הוא וגם העיתונאי חיים לוינסון מ"הארץ" מרבים להתבטא ולהתווכח עם קהלם בפייסבוק וגם זה עם זה, כך שהם נחשבים "אושיות רשת", אם תסלחו לנו על הצרפתית.

ניתאי מורגנשטרן נהנה מהעימותים והדיונים שהשניים מייצרים ברשת, והחליט לנסות להעביר את זירת הקרב משלהם מהמסך אל הבמה החיה. הוא הציע לשניים לבוא ולהתנצח זה עם זה בבר בפלורנטין, והזמין את ציבור הפייסבוק להגיע ולצפות. "אם אתם עוקבים אחרי 2 הדמויות החמות ביותר ברשת החברתית, Chaim D. Levinson ו Amir Hetsroniובמקום לקרוא את התגובות שלהם ולתת להם לייק בא לכם לשמוע אותם בלייב [...] אז בשבילכם ארגנו ערב שכולו ראש בראש", נכתב בעמוד האירוע בפייסבוק. הגולשים התבקשו להציע נושאים נפיצים לדיון, וגם קידום לספרו החדש של חצרוני "פיצוחים" נכלל בלו"ז של הערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה גולשים לא חשבו שזה מבדר במיוחד כמו שזה נשמע, וקראו להחרים את האירוע - בשל דעותיו ואישיותו של אמיר חצרוני. "מן הראוי שנמנע מלספק 'זמן מסך' לפרובוקטורים [...] שמוצאים מילים גבוהות ומניפולציות על מנת להעביר מסרים שפוגעים בערכים וההתנהלות של החברה הישראלית", כתב הגולש Barak Levi Segal, "חבל שמצאתם לנכון לתת במה לבהמה הזאת". הגולש Nir Sharabi-Hoffman קרא "לבטל את האירוע ואם לא יבוטל אז לא להגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הקולות להחרמת האירוע הרגיזו את מורגנשטרן, שלא מבין על מה המהומה. "אני נגד החרמת קולות מכל סוג", הוא אומר לוואלה! טק, "מי שלא מתאים לו שלא יבוא, לא חייבים לשמוע. אין פה הסתה, אין פה משהו לא חוקי, זה לא בנאדם עם עבר פלילי פה. זה מישהו עם דעות גבוליות, ותהיה אפשרות גם לקהל להגיב. אבל אנשים רוצים לסתום את האוזניים לאנשים שכן רוצים לשמוע, וזה עובר כל גבול".
אתה מבין למה אנשים חושבים שלתת במה לחצרוני זה בעייתי?
"בסך הכול רציתי לעשות אירוע מצחיק וכיפי. זה קומי, אנשים הולכים להיקרע מצחוק".

חצרוני עצמו כבר רגיל לתגובות זועמות, ורגיל להטיח בהן זעם בחזרה. "אני את האנשים האלה מכיר לא מהיום", הוא אומר, "מדובר בקבוצה קטנה וקבועה של קיצונים מהשמאל הרדיקלי והפמיניסטי, שעוינים אותי. זאת עוינות מקנאה, כי מדובר בלוזרים עם תעודות, שמתקנאים בזה שהצליח להתברג לתוך השיטה. הערב הזה מאוד אובייקטיבי, כי חיים לוינסון לא אהב את הספר שלי ולא אוהב את הדעות שלי. אבל לא לקיים דיאלוג? האנשים האלה מוכנים לדבר עם חמאס, לדבר עם רוצחים, ולא עם חצרוני כי הוא נגד פמיניזם רדיקלי ונגד קצבאות?"

חיים לוינסון כתב תגובה לחרם בעמוד האירוע. "מה לעשות, אני עיתונאי. חלק מהעניין של להיות עיתונאי הוא להיות במקומות שאני לא מסכים להם", כתב, "[...] אני חושב שהצורה שבה חצרוני מתבטא היא דוחה ומעוררת רצון להתנפל עליו מאחור ולגזום את שערו, אבל בסך הכל הוא דוגל בעמדות ליברליות ליבראטניות, לא ביג דיל. [...] אני לא שותף לסגנון הלינץ' שנפוץ כאן בפייסבוק. אנשים שעובדים בלתקוף להשמיץ ולהחרים. זה לא דרכי ולא אכנע ללחץ". באותו פוסט התחיל להתפתח דיון בנושא ה"כן או לא לתת במה" ו"מה זה ליבראטניות".

נכון לעכשיו, האירוע עדיין שריר וקיים ועומד להתרחש, ומורגנשטרן מבטיח שמתוכנן גם המשך: "אנחנו חושבים להפוך את זה לתכנית אינטרנט. נעשה את זה פעם בחודש, נצלם ונעלה לרשת". נשמע כמו פוטנציאל נפלא למכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully