וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושך בעיניים: אפליקציית הפנס באנדרואיד גנבה פרטים של המשתמשים

גולשים שהשתמשו באפליקציית הפנס של אנדרואיד גילו כי בכל פעם שהפעילו את הפנס - נגנבו פרטים חסויים מהמכשיר שלהם ונמכרו למפרסמים. מפתחת האפליקציה הגיעה להסדר משפטי

החברה שפיתחה את אפליקציית הפנס למכשירי אנדרואיד, אחת האפליקציות הפופולריות במכשיר, בעצם אספה כל הזמן הזה נתונים אישיים של משתמשים, והעבירה אותם לידי גורמי צד שלישי - ביניהם גם מפרסמים.

רשות הסחר הפדרלית בארה"ב, ה-FTC, הגיעה באחרונה להבנות עם חברת Goldenshores Technologies, השם שמאחורי אפליקציית הפנס Brightest Flashlight Free. באמצעות אפליקציית הפנס, האשימה הרגולטורית האמריקאית, שיתפה החברה את המפרסמים במידע כמו מיקום מדויק ופרטי זיהוי מכשיר - מבלי שהמשתמשים ידעו ונתנו את הסכמתם לכך.

הרשות פתחה בהליכים משפטיים נגד מפתחת האפליקציה, בטענה כי היא הוליכה שולל במכוון את הגולשים: באפליקציה הופיעה אפשרות כוזבת של הימנעות משיתוף מידע, והתברר כי גם פרטיהם של הגולשים שסימנו אפשרות זו - שותפו באופן אוטומטי.

במסגרת ההסדר בין הצדדים, נדרשת מפתחת האפליקציה למחוק את כל המידע האישי שאספה על הגולשים דרך אפליקציית הפנס. עוד עליה להימנע מהטעייה בנוסח זו שהתקיימה עד כה לגבי איסוף ושיתוף המידע אודות הגולשים, ולציין בפניהם בדיוק מתי ולאיזה צורך הוא נאסף. כמו כן, נדרשת החברה לקבל את הסכמת הגולשים לכך לפני שתוכל לעשות זאת.

Brightest Flashlight Free הורדה מחנות האפליקציות של גוגל על-ידי עשרות מיליוני משתמשים – מעל ל-50 מיליון, לפי נתוני גוגל פליי. בעקבות פתיחת הרגולטורית בהליכים נגדה החלו להופיע תגובות שליליות בחנות, אך עד כה הדבר לא מנע מהאפליקציה ליהנות מדירוג משתמשים גבוה במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully