וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת הפירמידות בשלג - מזויפת

אם גם אתם התרגשם מהתמונה של הפירמידות מכוסות שלג - אפשר להירגע. התמונה מזויפת, וגם אתם יכולים בכמה פעולות פשוטות "להשליג" תמונות קיימות

המון תמונות מדהימות צולמו בסוף השבוע המוזר והקפוא הזה. חלקים שלמים מהמדינה – שלא להזכיר, המזרח התיכון בכלל – כאילו שוגרו צפונה אל פינלנד, ופתאום ראינו מחזות סוריאליסטיים כמו שיירות כלי רכב תקועות על שבילים סיביריים, אילת על רקע הרים מושלגים. אבל אם יש תמונה אחת שהמחישה יותר מכל את האבסורד שבמזג האוויר, זו היתה התמונה הזאת, ששותפה מאות אלפי פעמים ברשתות החברתיות בימים האחרונים:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מופלא בהחלט. בימים כתיקונם כל אדם סביר היה מספר לכם שהפירמידות במצרים נמצאות באמצע המדבר, ולכן לא תמצאו עליהם שום שלג לעולם, אבל השבוע זה אכן קרה, לא? אמרו בחדשות: בפעם הראשונה מזה מאה שנים, ירד שלג בקהיר. ואם ירד שלג, אז הפירמידות בוודאי כוסו. ואם הן כוסו, מישהו בטח היה צריך לצלם את זה. אז הנה זה – תיעוד מהשטח.

אז זהו: שלא ממש. זמן קצר אחרי שהתמונה של הפירמידות המושלגות הופצה ויראלית ברחבי הרשת, הגיעה תמונה נוספת, דומה להפליא – ובכל זאת שונה מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוית הצילום, הצללים של הפירמידות, כל פרט ופרט בתמונה הזאת זהה לחלוטין לתמונה המושלגת, מלבד הצבע. למעשה מדובר, כמובן, באותה התמונה ממש – וליתר דיוק, בגירסה המקורית שלה. התמונה המושלגת היא עיבוד פוטושופ של התמונה המקורית, שהיא בת שנתיים לפחות.

אם האמנתם שהתמונה אמיתית – אין צורך לייסר את עצמכם יותר מדי. התמונה נראית אמינה למדי, בעיקר כשהיא מגיעה בשילוב עם ידיעות אמיתיות על השלג במצרים. ובכל זאת, מעניין לראות עד כמה פשוט הזיוף הזה: לא מדובר פה באיזו עבודת-אמן של זייפן מומחה, אלא בשינוי פשוט מאוד של שני מדדים בלבד בתמונה. מכיוון שהתמונה המקורית מורכבת כמעט כולה מגוונים של צבע אחד בלבד – צהוב-כתום מדברי – כל מה שצריך הוא לשנות את הצבע הזה, וחול המדבר יתחלף בשלג צח. אם יש לכם פוטושופ, או תוכנת עיבוד תמונה אחרת, אתם יכולים לנסות בעצמכם: קחו את התמונה המקורית, בחרו בהתאמות->גוון/רוויה (Hue/saturation), והזיזו את המחוון העליון – גוון הצבע – עד לקצה. עכשיו צריך רק להבהיר קצת את התמונה – והנה, כיסיתם את המדבר בשלג.

ניסינו את זה בעצמנו על תמונת מדבר אקראית - וזו התוצאה, לפני ואחרי:

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תמונה אחרת שהתפרסמה ברחבי האינטרנט מציגה מונומנט מצרי סמוך – הספינקס – כשהוא מכוסה בשלג גם הוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

להבדיל מתמונת הפירמידות, התמונה הזאת אינה מזויפת או ערוכה. היא אמיתית לחלוטין – רק שהיא צולמה במרחק של חצי עולם ממצרים. התמונה צולמה בפארק מיניאטורות של מבנים מפורסמים בעולם ביפן, מקום שבו שלג הוא מחזה נפוץ בהרבה. במבט מקרוב, קל לראות שהאנשים בצידי התמונה הם בובות זעירות. בתמונה מזוית אחרת של הספינקס המושלג אפשר לראות, מציץ מאחורי הפירמידה, את חודו של מגדל אייפל – עוד מראה שנדיר מאוד לראות בסביבות הספינקס האמיתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully