וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמחים VS ראוטרים

TECH

18.12.2013 / 11:22

קבוצת תלמידות תיכון מדנמרק גילו שנוכחות של ראוטר הורגת את הצמחים שבכיתה שלהן. מה זה אומר עלינו?

חדשות רעות: האינטרנט לא הורג רק את חיי החברה שלכם, אלא גם את הצמחים שלכם. מחקר שבוצע על ידי תלמידי תיכון בדנמרק בדק את ההשפעות של קרינת ראוטרים על צמחיה והגיע לתוצאות מדאיגות.

הכול התחיל כשמספר תלמידות כיתה ט' שמו לב שקשה להן להתרכז לאחר שישנו בלילה ליד הטלפונים הניידים שלהן. כתלמידות תיכון כמובן שלא הייתה להם גישה לכלים המדעיים הדרושים, ולכן נאלצו לאלתר וביצעו את הניסוי בעזרת ראוטר אלחוטי וזרעי צמחים. שישה מגשי זרעים הוצבו בחדר אחד ליד ראוטרים אלחוטיים ושישה מגשים נוספים הוצבו בחדר בעל תנאים זהים ללא ראוטרים אלחוטיים. 12 ימים מאוחר יותר, הזרעים שנמצאו בחדר ללא הראוטר שגשגו והתנפחו בצבע ירוק מלבלב, בעוד הזרעים שהוצבו ליד הראוטרים נהיו חומים, התכווצו ואף פיתחו מוטציות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי צלוחיות הניסוי. משמאל: הזרעים שהוצבו ליד הראוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניסוי, שבוצע פעמיים והוביל לאותן תוצאות, כמובן לא בוצע באופן מקצועי ולכן יש לקחת את מסקנותיו בערבון מוגבל. טענה שהועלתה כנגד הניסוי היא שקשה לדעת בוודאות אם התוצאות הללו נבעו מהקרינה או פשוט מהחום שהופץ מהמחשבים ונקודות הגישה (WAP) שנמצאו גם בחדר. מורתן של התלמידות, קים הורסווד, יצאה נגד הטענות הללו וסיפרה כי התלמידות השקיעו מאמץ רב בשמירת תנאי הטמפרטורה זהים בשני החדרים ושהמחשבים הוצבו כך שהחום שהופק מהם לא יפגע בזרעים. אמנם יש סיכוי שקיימים משתנים שהיא ותלמידותיה לא יכלו לקחת בחשבון, היא מסבירה, אך קשה לה להאמין שזהו המצב.

הורסווד טוענת שממצאי הניסוי הם דרמטיים במיוחד ועלולים להוביל למחקרים נוספים בנושא. מדענים נוספים כבר הביעו עניין בשחזור הניסוי בתנאי מעבדה מקצועיים יותר, והתלמידות עצמן זכו על מאמציהן בפרס של 1,000 קרונות דניות, איתם יוכלו לקנות את כל הזרעים שהן יכולות לחלום עליהם.

  • עוד באותו נושא:
  • ראטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully