וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בטק: מה מתכננת גוגל בתחום הרובוטיקה?

וגם: האם ה"גוגל גלאס" באמת יזהה את הפנים שלנו, חילופי משמרות במיקרוסופט וכפתור תרומות בפייסבוק: בר בן ארי מסכם שבוע

גוגל: עלייתן של המכונות

אחת החדשות המרכזיות שנקשרו בשמה של גוגל בשבוע החולף הוא כניסתה לתחום הרובוטיקה – ובכן, סוג של. ענקית הטכנולוגיה רכשה יצרנית רובוטים ידועה בשם בוסטון דינמיקס המתמחה ביכולת לחקות בני אדם ובעלי חיים. רכישה זו מצטרפת לשבע רכישות קודמות שגוגל ביצעה בתחום הרובוטיקה לאורך מחצית השנה האחרונה, ציינו בניו יורק טיימס.

עדיין לא ברורים השימושים שמייעדת גוגל לסל הרכישות המצטבר. האנליסט עזרא גוטהייל, למשל, אמר בעקבות הדיווחים על העסקה כי "בדרך-כלל אני יכול לזהות איזה קשר בין העסקים העיקריים של גוגל והרכישות ההרפתקניות יותר שהיא מבצעת לפרויקטים שלה, אבל הרכישה הזו היא אגוז קשה לפיצוח. הדבר היחיד שאני יכול לזהות הוא שהם רוצים לרכוש אנשים חכמים מאוד וטכנולוגיות חכמות מאוד. ללא ספק, ישנה אינטגרציה פוטנציאלית לתחום הרכב האוטומטי, אבל עדיין אין לי שום מושג". יחד עם זאת, את האיסוף בתחום הרובוטיקה מרכז אנדי רובין, מהשמות הבולטים מאחורי פיתוח מערכת האנדרואיד, כך שטבעי לטפח ציפיות גבוהות לגבי המהלך העתידי של גוגל.

עוד נודע לאחרונה כי למרות ההצהרות העקשניות של גוגל על כך שפרויקט המשקפיים החכמים Google Glass לא יכלול תכונת זיהוי פנים, מפתח אפליקציית צד שלישי מתכנן להשיק החודש אפליקציה שתציע בדיוק את מה שבגוגל נמנעים ממנו - כך מדווחים בפורבס. ההנחה הרווחת ברשת היא שיצרנית המשקפיים תיאלץ להשלים עם הטכנולוגיה.

זאת ועוד, בתחילת השבוע הופץ סרטון שמדגים כיצד עדכון חדש לדפדפן הכרום במכשירי אנדרואיד מקצר משמעותית את זמן התגובה בלחיצה על אלמנטים שונים כמו לינקים. במקביל, דווח ברויטרס על הסרתה של תכונה ששולבה בטעות בגרסת 4.3 באנדרואיד, ואיפשרה למשתמשים למנוע מאפליקציות לאתר את מיקומם הגיאוגרפי, וכן גישה לספר הטלפונים במכשיר. מי שמכשירו עודכן לגרסת האנדרואיד האחרונה שהופצה, 4.4.2, כבר לא יוכל להשתמש בתכונה זו כדי למנוע איסוף מידע אישי.

ולסיום קליל של פרק גוגל, החברה הפיצה מספר "ביצי פסחא" לרגל הכריסמס: מי שיחפש באמצעות מכשיר מובייל את הצירוף "Let's go caroling" יקבל הצעה לניגון של חמישה שירי חג בגרסת קריוקי. בנוסף, לראשה של דמות ה- Pegman בתוכנות הניווט של גוגל התווסף כובע סנטה קלאוס.

מיקרוסופט: הקאסט מתחלף

ומגוגל למיקרוסופט, או בעצם להיפך: יצרנית מותג ווינדוז איבדה את אחד מאנשי הצוות הבכירים שלה לטובת גוגל. בלייז אגוארה, מהארכיטקטים הבכירים של מיקרוסופט, היה מעורב בפרויקטים רבים בחברה, בין השאר בפיתוח שירות המפות של בינג וכן בפיתוח תוכנת ה- Photosynth לתמונות בתלת מימד. לפי הדיווח בניו יורק טיימס, הוא יעסוק בגוגל בתחום למידת המכונה. לצד זאת נודע כי בכיר לשעבר בחברה, קורט דל-בן, ששימש בתפקידו האחרון בה כנשיא חטיבת אופיס, ימונה לאחראי על אתר רפורמת הבריאות של נשיא ארה"ב אובמה. שאלה שנשארה פתוחה היא מי ימונה למנכ"ל מיקרוסופט לאחר פרישת המנכ"ל הוותיק סטיב באלמר, שהודעה על עזיבתו פורסמה בחודש אוגוסט. השבוע הכריז מי שהופקד על איתור המועמד, ג'ון ת'ומפסון, שהמינוי יתקבל רק בתחילת 2014. לדבריו, זוהו מעל 100 מועמדים פוטנציאליים לתפקיד.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. נמרוד סונדרס
סטיב באלמר, המנכ"ל היוצא/נמרוד סונדרס

פייסבוק: תוכנת זיהוי הפנים הובילה ללכידת עבריין המין?

האם תכונת זיהוי הפנים של פייסבוק משמשת ככלי בידי רשויות החוק ומסייעת להם לאתר חשודים? כך חשבו בבלוג AllFacebook כאשר דיווחו על מעצר חשוד בדרום קרוליינה, לכאורה בזכות התכונה הממוחשבת המוצעת על-ידי הרשת החברתית. אותו חשוד, ג'וזף סמית', מואשם בניצול מיני של קטין, ובבלוג נאלצו לערוך את הדיווח: פייסבוק אכן סייעה בהגעה אל סמית', אולם לזיהוי הפנים לא היה קשר לזה.

הרשת החברתית גם ביצעה השבוע מהלך חברתי של ממש: היא הוסיפה כפתור המאפשר לתרום ישירות לארגונים ללא כוונות רווח, כפתור Donate שלחייצה עליו מאפשר לבחור אמצעי תשלום ולתרום לארגון שפרסם את הפוסט. עם זאת, אפשרות התרומה נפתחה רק בקרב מספר קטן של גופים שנבחרו על-ידי פייסבוק, בהם הצלב האדום ו- Malaria No More.

בנוסף, הכריזה פייסבוק על שתי יוזמות חדשות במסגרת המלחמה בהתאבדויות – קמפיין הסברה בקולג'ים, עבורו תציע פייסבוק מידע רלוונטי, וכן תוכנית הדרכה המיועדת עבור חברות אינטרנט, במטרה להגביר את המודעות והעירנות למצבי מצוקה ולנסיבות שעלולות להוביל להתאבדות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל גלאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully