וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ששיתפתם: תופעות הרשת הגדולות של שנת 2013

המתיחות. הפספוסים. הגיבורים. הקליפים. השערוריות. וכמובן - העזים. 2013 הייתה שנה פורייה ברשת, ולא היה לנו משעמם לרגע. כנסו! ענק! רמקולים!!!

המתיחה הטובה של השנה

אחד הטרנדים העתיקים ביותר ביוטיוב הוא מתיחות, שנעשו במיוחד עבור הרשת או נחתכו משעשועון רוסי. אבל בשנה הזאת גם אנחנו היינו הנמתחים. כמו למשל במקרה של מנחה הלייט-נייט ג'ימי קימל, שעשה עלינו סיבוב כשביים סרטון של נערה מבצעת טוורקינג (ריקוד באמצעות הישבן. עוד יחזור בהמשך) המבעירה את עצמה בטעות והפיץ אותו ברחבי האינטרנט, מה שגרם לכל ערוצי החדשות וגולשי האינטרנט להאמין שמדובר בתאונה אמיתית.

המתיחה הוויראלית הטובה ביותר של 2013 הייתה מתיחת הטלקניזס שצילמו כחלק מקידום הסרט "קארי", שבמהלכה אישה בבית קפה מתעצבנת על גבר ומעיפה אותו באמצעות כוח המחשבה אל הקיר. גאונות לשמה.

הקליפ הוויראלי של השנה

האינטרנט הפך במרוצת השנים למקדם המוביל של המוסיקה, והסיכוי שתראו בטלוויזיה קליפ חדש לפני שתראו אותו על מסך המחשב מצטמק מרגע לרגע. על פי רוב הקליפים המובילים של השנה הם לא בהכרח הקליפים הטובים ביותר. הקליפ לשיר " Blurred Lines" של רובין ת'יק למשל, הצליח מאוד למרות העובדה שהוא אחד מהקליפים הסקסיסטיים והדוחים ביותר של השנים האחרונות.

הרשת היא גם הבית של גם קליפים הומוריסטיים, רק שהשנה את התואר הקבוע של הרכב הלונלי-איילנד קטף הרכב נורווגי שכבשו את העולם בסערה: Ylvis. השיר שהעלו האחים הקומיקאים ליוטיוב בספטמבר האחרון, "The Fox", הפך מקליפ מצליח ומצחיק לסנסציית אינטרנט של ממש, כשהיא גורר אחריו אינספור פארודיות, חיקויים וקאברים.

אבל הקליפ הטוב ביותר לשנת 2013 הוא דווקא קליפ ישראלי. מדובר בקליפ האינטראקטיבי שעשה וניה היימן לחברת הקליפים של יוני בלוך, לשיר "Like a rolling stone" של בוב דילן: לא פחות ממופת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המיילי סיירוס של השנה

2013 הייתה שנה מיוחדת מאוד לבחורה מיוחדת אפילו יותר: מיילי סיירוס, הלא היא האנה מונטנה, השילה השנה את קליפת הנערה הטקסנית והמתוקה והפכה ליצור בלהות שנלקח היישר מתהומות השאול, וגם ניכסה לעצמה את ריקוד הטוורקינג. שני הקליפים שלה, "We can't stop" ו-" Wrecking ball" הפכו לפצצות ויראליות והביאו מיליונים של צפיות אחריהם, והצליחו להיות מוזרים בכל צורה אפשרית: האחד הוא מסיבת בריכה שנראית כמו הזיית סמים, והשני מערב בצורה מאוד מטרידה אתר בנייה וכדור הריסה. בשניהם היא חצי עירומה ומשתמשת יותר מדי בלשון שלה.

השיא של מיילי סיירוס הגיע בטקס פרסי המוסיקה, כשהיא עשתה את... זה, עם רובין ת'יק:

התופעה המעצבנת של השנה

לאינטרנט יש צדדים מעצבנים במיוחד, כמו למשל התופעות שמתפשטות בו אחת לכמה זמן כמו אש בשדה קוצים: אם בשנה שעברה זה היה ריקוד ה-Gangnam Style שמירר לנו את החיים, השנה צצו להם כל מיני טרנדים מוזרים אחרים. כמו למשל נחשול ה-VINES, סרטונים באורך של 6 שניות כל אחד:

והיו גם עזים. אל תשאלו אותנו למה, פשוט היו. בכל מקום אפשרי.

בהמשך, השתחלו צווחות העזים גם לקליפים אחרים, והשמחה הייתה רבה:

אך התופעה המזעזעת ביותר של 2013 היא ללא ספק ה"הארלם שייק". אין אדם שלא מכיר אותה: קבוצת אנשים יושבת במקום רנדומלי, עושה משהו רנדומלי, עד שאחד מהם מתחיל לרקוד לצלילי ההארלם שייק, ואז מתחלפת התמונה וכולם מתחילים לרקוד. זה היה בכל מקום למשך כמה חודשים עד שזה נעלם לחלוטין, ונקווה שזה ישאר כך.

המבוכה של השנה

רבות הפאדיחות הוויראליות שכיכבו השנה, אך הן לא מתקרבות לקרסוליו של תמסנקה ג'נתג'ייה, האיש והאגדה, שתרגם לשפת הסימנים את הנאומים בטקס האשכבה של נלסון מנדלה בג'יבריש מוחלטת. ג'נתג'ייה הפך לגיבור רשת, וכולנו למדנו איך אומרים בשפת הסימנים "ובכן, סיגריה, הצטרפו, עיגול".

וגם כאן נחלץ ג'ימי קימל לעזרתנו, והזמין מומחה לשפת הסימנים שיתרגם את הנאום המתורגם מילה במילה:

המחולל של השנה

"מחולל" במונחי האינטרנט, הוא כינוי לכלי המייצר משפטים מובנים רנדומליים באופנים מגוונים. כמו למשל, מייצר הסטטוסים ששיגע את הפייסבוק בשנה האחרונה, what-would-i-say: כלי הסורק את היסטוריית הפרופיל שלך בפייסבוק ומייצר מתוכה משפטים שהם "סטטוסים אופייניים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

או למשל, מחולל השירים שנעשה לאחר מותו של הזמר אריק איינשטיין, "עכשיו התור לאהבה", שייתן לכם שיר אריק-איינשטייני לכל מצב רוח.

אך המחולל הטוב ביותר של שנת 2013, לקוח גם הוא מהרשת הישראלית, הוא הלפידמטור, שייצר לכם סטטוס אופייני מהפייסבוק של יאיר לפיד, מובנה על מילה שתתנו לו, וכך תוכלו לקרוא סטטוסים שיאיר לפיד כתב על ינשופים, אסתי גינזבורג ועוגיות שורטברד.

הקליפ הגרוע ביותר של השנה

והזוכה בפרס "הקליפ הגרוע ביותר לשנת 2013" הוא הקליפ " Chinese Food" של ה"זמרת" אליסון "גולד". לראות, לא להאמין, ולחורר את האוזניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully