וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו מספר: מצלמה נסתרת מתעדת את שאלות האבטחה במשרד הפנים

TECH

31.12.2013 / 12:49

תהליך איחזור סיסמא לתעודה הביומטרית תועד במצלמה נסתרת - והפך לקליפ פרוע שמדגיש את האבסורדיות של שאלות אבטחה. ומה הקשר למידת הנעליים שלכם?

מה הצבע האהוב עליך? מה מידת הנעליים שלך? ומה עדיף - כלב או חתול? אלה חלק משאלות האבטחה שמופיעות בסרטון מצלמה-נסתרת שמתרוצץ ברשת, ואשר מתעד תהליך הנפקת סיסמא לתעודה הביומטרית במשרד הפנים.

התיעוד של הפקידה מנדנדת בשאלות אבטחה אישיות לקשישים שלא מבינים מה היא רוצה מהם, משובץ בקטעים שונים מסרטים, תכניות טלוויזיה ומערכונים של מונטי פייתון, הגששים ו"לול". בין השאר נשאל אחד האנשים בסרטון מהי חיית המחמד האהובה עליו, ולאחר שאמר "חתול" ואז "כלב" הצטווה להישאר עם ה"חתול". בסיום הסרטון מהבהבת שקופית: "האם הסרטון הזה הטריד אתכם? זה כלום לעומת המאגר הביומטרי", בהתייחסו לפרויקט איסוף המידע אליו הוא מתנגד.

הצלם והעורך של הסרטון, ערן ורד, מספר שהוא צילם אותו לגמרי במקרה: הוא הלך לתומו להוציא תעודת זהות במשרד הפנים, והחליט שאם הוא כבר שם - הוא ינסה לתעד בסתר את תהליך ההרשמה של אנשים למאגר הביומטרי, בזמן שהוא עומד בתור. מהרשות לניהול המאגר הביומטרי נמסר כי אין קשר בין המוצג בסרטון למאגר הביומטרי, וכי מדובר למעשה בתהליך איחזור הסיסמה של התעודה הביומטרית שכבר הונפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully