וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מוצר: אייפד מיני VS אייפד אייר

עם תחרות גוברת בשוק הטאבלטים אפל לא טומנת את ידה בצלחת. דניס ויטצ'בסקי עוזר לכם להחליט

אייפד הוא הטאבלט הטוב ביותר בשוק. הפרדיגמה הזו מצליחה להחזיק מים כבר כמעט ארבע שנים, מאז השיקה אפל את הדור הראשון של הטאבלט שלה ומשכה במו ידיה את סוג המחשבים הזה מהביצה העסקית המשעממת בה הוא היה שרוי מאז המצאת המחשוב האישי. אך בשנה האחרונה החלו להופיע בה סדקים - סמסונג ואסוס מנסות להתחרות הן בתחום האיכות והן בכל הקשור למחיר, כשהן משיקות טאבלטים זולים משמעותית מזה של אפל. גוגל נרתמה למשימה גם היא, בעבודתה עם אסוס על נקסוס 7 המצליח והמוצלח. האם סוף הדומיננטיות של אפל בתחום הזה קרב?

התשובה היא שכן, הוא מתקרב פשוט כי כמו במקרים אחרים בהם iOS של אפל התחרתה באנדרואיד מבית גוגל, נתח השוק של הראשונה לא הצליח להישאר הגבוה ביותר כשהשוק הוצף בטאבלטי אנדרואיד. אפל הופכת לפחות דומיננטית לא כי היא מפשלת, אלא כי השוק עצמו גדל בצורה מסחררת. ובכל זאת, יצרנית אייפדים מנסה להיות תחרותית יותר. היא אף השיקה ב-2012 דגם שני של טאבלט - אייפד מיני, שהינו בעל מסך קטן יותר ותג מחיר נמוך יותר.

השנה ממשיכה אפל עם שתי הסדרות אך משנה את השם של האייפד הגדול יותר ל?אייפד אייר?. לא ברור עדיין אם מדובר במהלך שיווקי מבודד, או שמא חלק מהאסטרטגיה רחבה יותר. שמועות אינטרנטיות גורסות כי לאפל כוונה להשיק טאבלט עם מסך גדול יותר מזה של האייפד אייר, ולמתג אותו כאייפד פרו. הדבר יאפשר ליצור אחידות בשמות הסדרות של הטאבלטים בדומה למחשבים הניידים של אפל: מקבוק פרו ומקבוק אייר.

אך האם החידושים שהוכנסו לאייפד אייר ולאייפד מיני מהדור השני מספיקים כדי להתמודד עם התחרות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין הטאבלטים הטובים בשוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייפד מיני

החידוש הגדול ביותר בליין האייפדים של סוף 2013 הוכנס לתוך האייפד מיני. ב-2012, עת הושק הדור הראשון של המיני, הוא לא היה סתם אייפד מוקטן - היה בו חסרון מובהק בדמות המסך, שהיה פחות טוב מזה של אחיו הגדול. הבעיה תוקנה.

אייפד מיני מהדור השני מתהדר בשם ?אייפד מיני עם מסך רטינה?, וזה בדיוק מה שתמצאו כאן - אחד ממסכי הטאבלטים האיכותיים ביותר שניתן למצוא בשוק. וזה חשוב לא רק לצפייה בווידאו, כי אם לכלל חווית השימוש בטאבלט. הטקסט נראה חד וברור גם כשהגופן קטן, התמונות נראות מעולה, והמסך נוח לשימוש גם באור שמש. כשמסתכלים על המסך של האייפד מיני והאייפד הרגיל, קשה למצוא הבדלים - אולי האייפד הגדול מציג צבעים מעט יותר חדים, והקטן בהיר יותר, אבל באמת שמדובר בהבדלים מאוד מינוריים. תיאורטית, מכיוון שמדובר באותה הרזולוציה - 2048x1536, צפיפות הפיקסלים באייפד מיני גבוהה יותר, אך לאחיו הגדול יש יותר שטח מסך כדי להראות את התוכן, ובסופו של דבר התמונה, כאמור, כמעט זהה.

פלא עיצובי

לאחר שיפור המסך, נראה כי מדובר ביישור קו טכנולוגי כמעט מלא בין שני דגמי האייפד. שניהם, למשל, מצוידים באותו המעבד - A7 החדש מבית אפל שהוכנס גם לאייפון 5S. כאן יש הבדל מינורי תיאורטי לטובת האייפד אייר - המעבד שלו פועל במהירות 1.4 גיגההרץ, וזה של אייפד מיני ב-1.3 גיגההרץ.

מעשית, לא ראינו שום הבדל. שני האייפדים, כפי שהיה גם עם דגמי עבר, מהירים להפליא כשהם מריצים את מערכת ההפעלה עמה הושקו, iOS 7. המטרה של אפל היא שלפחות בשנה הראשונה, הדגם של אותה השנה יריץ את מערכת ההפעלה בצורה חלקה, וזה מה שקורה. המכשירים לא נתקעים, האנימציות חלקות לגמרי, וכל היישומים פועלים בצורה מהירה. לשני האייפדים מצלמה של 5 מגהפיקסל, שמצלמת פחות טוב מהאייפון אך בניגוד לדורות הקודמים של האייפד הפעם מדובר במצלמה טובה יחסית לתחרות, גם כשמדובר בתחרות מצד טלפונים סלולריים.

והם גם בנויים היטב. לאייפד אייר החדש אפשר לקרוא בקלות פלא עיצובי - מדובר בטאבלט עם מסך בגודל 9.7 אינץ? ששוקל 469 גרם והינו בעובי 7.5 מילימטרים. לשם השוואה, הדגם הראשון של אייפד שקל 680 גרם, ועוביו היה 13.4 מילימטרים. השיפור הזה, בטווח של שלוש שנים, הוא משמעותי. מדובר בטאבלט קליל שנוח להחזיק ביד גם לאורך זמן, כשהחומרים מהם בנוי - פלסטיק ומתכת, נעימים למגע. מבחינת העיצוב, המארז הפך למעוגל יותר, וכמעט זהה לעיצובו של האייפד מיני. ואם כבר במיני עסקינן, בדור הנוכחי עוביו זהה לזה של אייר ומשקלו עומד על 331 גרם.

חייבים לציין לטובה גם את חיי הסוללה של שני המכשירים. שניהם מצליחים להחזיק בקלות כתשע שעות של שימוש סביר, עם ירידה לכ-6-7 שעות כשמנגנים וידאו כל הזמן. זה אומר שאם אתם משתמשים באייפד שעה-שעתיים ביום, לא תצטרכו להטעין אותו כל יום, וגם לא כל יומיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אין תוכנו כברו

אך נקודת הזכות הגדולה ביותר לטובתם של האייפדים היא גם החולשה הגדולה ביותר שלהם: התוכן. מצד אחד, וזה הצד שרלוונטי למרבית משתמשי המכשיר, חנות האפליקציות של אפל היא החנות הטובה ביותר ליישומי טאבלטים כיום, הרבה יותר טובה מזו המתחרה של גוגל עבור מכשירי אנדרואיד. מתוך יותר ממיליון אפליקציות שקיימות ב-App Store של אפל, כמעט חצי הותאמו לגדלי המסך של האייפד. גוגל לא משחררת את הנתונים לגבי אפליקציות מותאמות ב-Play Store, אך ביקור בחנות מגלה מצב הרבה יותר גרוע, עם אפליקציות רבות שפשוט לא נועדו לרוץ על גדלי מסך גדולים יותר אלה של טלפונים סלולריים.

מצד שני, משתמשי אייפד שלא פורצים את מכשיריהם מוגבלים לחנות של אפל. הם תלויים במערכת הסינון והצנזורה של חברת הענק, ובגישה המוגבלת שהחברה מספקת למערכת ההפעלה שלה. למשתמש הפשוט כנראה לא יהיה אכפת מזה, אך למשתמש האקטיביסט שרוצה לדעת כי הוא לא נמצא בגן סגור, מדובר בנקודה בעייתית ביותר.

אז מי לוקח

אז איזה מהאייפדים החדשים כדאי לבחור? בניגוד לדור הקודם, כאן הסיפור מתחיל ונגמר בהעדפה האישית שלכם. רוצים טאבלט שניתן להחזיק בקלות רבה יותר ביד אחת, ולקחת אתכם לכל מקום? אייפד מיני הוא המכשיר עבורכם. מעדיפים שטח מסך גדול יותר? לכו על אייפד אייר. גם אותו, בניגוד לדורות האייפד הראשונים, ניתן להחזיק ביד אחת בלי יותר מדי בעיה בזכות הירידה הדרסטית במשקל ועובי, אך בשימוש ממושך הוא יותר מתאים לסלון הביתי מאשר למשתמש שנוסע בתחבורה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully