וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבולוציה של הרזולוציה

סיכום היום השני בתערכות CES, עם מסיבות העיתונאים של סוני והמהלכים של מריסה מאייר ביאהו. וגם: 4K זו הרזולוציה החדשה

ביומה השני של תערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס, נישאו עיני התקשורת העולמית בעיקר לכיוון יאהו והמנכ"לית הפופולרית שלה, מריסה מאייר.

בהרצאתה, שלוותה בקטעים קומיים, הציגה מאייר שורת חידושים שמטרתם להמשיך את קו ההבראה של יאהו, מפורטל שאיבד רלוונטיות לכזה שמושך אליו גולשים חדשים, למרות התחרות שהתפתחה בשוק התוכן המקוון ומנועי החיפוש מאז שהחברה שלטה בו ללא עוררין בסוף שנות ה-90.

כוכבי SNL במסיבה של יאהו

יאהו מתחרה על כל המסכים

בהרצאתה חשפה מאייר אפליקציית חדשות חדשה, כרגע בהשקה לאייפון ולאייפוד טאץ' בלבד, בשם Yahoo News Digest, שתפקידה לתמצת - או לפי תרגום שמה: לסייע בעיכול - עבור המשתמש את החדשות החשובות לו ולהציגן בממשק ויזואלי ואינטואיטיבי להבנה. האפליקציה יוצרת מכלול של הכותרות המרכזיות מאתרים ברחבי העולם ומתעדכנת פעמיים ביום: בבוקר ובערב, ואלה ממוינות על-ידי אלגוריתמים המכונים "אטומים".

מתחדשת ורוכשת

בנוסף, השיקה יאהו ערוצי תוכן חדשים בנושאי טכנולוגיה ואוכל. ערוצים אלה מתבססים על מימד ויזואלי דומיננטי ונראים כתגובת נגד לאפליקציות חדשות בסגנון Flipboard.

יאהו גם הודיעה על רכישה של Aviate, שפיתחה ממשק להתאמת מסך הפתיחה באנדרואיד להעדפותיו של המשתמש. בנוסף, סגן הנשיא בנושאי טכנולוגיית פרסום ביאהו הציג את האסטרטגיות שלה בתחום וחשף כי החברה מקדמת פוסטים מסחריים בשירות התמונות טאמבלר.

יש לך את זה ביותר פיקסלים?

חברה גדולה נוספת שהציגה אמש הייתה סוני. בעוד כולם מדברים על טלוויזיות וצגי 4K להקרנת תכנים ברזולוציה סופר-גבוהה, סוני חשפה בתערוכה מקרן 4K.

לא מדובר במוצר במחיר נוח לכל כיס: המקרן, שהשקתו צפויה לקראת אמצע השנה, יעלה בין 30 אלף ל-40 אלף דולר.
מנכ"ל סוני, קאזו היראי, ציין כי טלוויזיות 4K כבר מהוות אחוז דו-ספרתי מסך ההכנסות של החברה מטלוויזיות.

סוני סטרימינג

בנוסף, חשפה סוני שירות הזרמת תוכן חדש שתשיק בארה"ב בהמשך השנה, אשר יכיל ספריית תכנים בתשלום, כולל תכנים בשידור חי. לדברי היראי, השירות אינו מיועד להתחרות באופן ישיר בשירותי טלוויזיה רב-ערוצית כמו כבלים.

שירות הזרמת תכנים אחר מתוצרת החברה, PlayStation Now המיועד לדגמי קונסולות המשחקים של סוני וכן לקונסולות שאינן פלייסטיישן, יושק כבר בקיץ הקרוב.
המשמעות, גיימרים יוכלו לשחק במשחקי סוני ישנים שהותאמו לקונסולות דור 1 ו-2 על קונסולה חדשה באופן דומה לשירותים דוגמת Playcast ו-OnLive.

מוקדם יותר בתערוכה, חשפה סוני את מכשיר ה- Xperia Z1, גרסה מכווצת של ה-Z1 שמגיעה עם מסך 4.3 אינץ' וכוללת מפרט דומה כמו מצלמת ה-20 מגה-פיקסלים ומעבד מרובע-ליבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשירי Xperia Z1 החדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקונספט של טושיבה

חברת טושיבה חשפה בתערוכה מחשב קונספט שניתן להחלפה בין חמש תצורות שונות, בהן לפטופ סטנדרטי, שני מצבי טאבלט ומצב "קנבס", שנועד להקל על ציור באמצעות עט סטיילוס ובו ניתן להפוך את המקלדת ב-270 מעלות. מחשב זה, אם יעבור את שלב הקונספט, לא צפוי להגיע לשוק במהלך השנה.

בנוסף, הכריזה טושיבה על השקה של כוננים ניידים מהירים וקטנים יותר המיועדים לסמארטפונים ולטאבלטים ברבעון השני של השנה.

אסוס היברידית

אסוס הציגה בתערוכה שלושה סמארטפונים חדשים, מבוססי אנדרואיד, המיועדים לשוק הביניים. השלושה, מסדרת ZenFone, יגיעו עם מסכים בגדלים שבין 4 ל-6 אינץ'. מחיריהם עדיין לא נחשפו.

עוד הציגה אסוס מוצר היברידי חדש: טאבלט 13.3 אינץ' משולב בלפטופ מדגם Transformer Book Duet TD300, שיריץ במקביל את מערכות ההפעלה אנדרואיד וחלונות 8.

עוד כמה K למצלמות

עוד בתחום ה-4K, פנסוניק חשפה מצלמה בטכנולוגיה זו אשר תושק לקראת סוף 2014, ואילו בתחום המשקפיים החכמים, חברת אפסון – הזכורה בעיקר מעסקי המדפסות – הציגה מתחרה משלה לגוגל גלאס: Moverio BT-200 שבניגוד לדגם קודם שהוכרז ב-2011, הם משקפיים המיועדים לשימוש צרכנים ויימכרו החל מחודש מרץ בכ-700 דולר.

לאחר שהציגה שורה של מוצרים ביום הקודם, כמו טלוויזיה שמשנה צורה ויכולה להיות שטוחה או קעורה ודגמי טאבלטים עסקיים, הציגה סמסונג גם מספר דגמים של מצלמות חדשות בעלות חיבור לרשת, חלקן קומפקטיות יותר ואחרות מקצועיות יותר, כמו דגם ה-WB2200F בעל זום 60x. הן אמנם "חכמות" ומאפשרות שיתוף מיידי של התכנים ברשתות חברתיות, אך בניגוד למצלמת הגלקסי אינן מריצות את מערכת ההפעלה אנדרואיד.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully