וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד פייסבוק: "לא עשיתי לייק"

גולש תובע את פייסבוק על שפרסמה בפיד "לייק" לעמוד שלא לייקק בכלל. פייסבוק: "התלונה חסרת בסיס"

כל גולש פייסבוק מכיר את זה: לחיצת לייק לעמוד, פעולה נטולת חשיבות או מחויבות – אקט שגרתי בספירה הפייסבוקית. אלא שהיא לא חסרת חשיבות לגמרי, כי החברים שלכם יוכלו להתעדכן באותו לייק ולדעת מתי ולכבוד מי לחצתם אותו.

גולש מקולורדו הגיש תביעה נגד פייסבוק בטענה שהרשת החברתית פרסמה לחיצת לייק שלו לעמוד העיתון USA Today במסגרת מודעות ממומנות, אף שלמעשה מעולם לא לחץ לייק לעמוד זה או ביקר באתר הרשמי שלו. המשתמש, אנתוני דיטירו, תובע מפייסבוק סכום ראשוני של 750 דולר, עבורו ועבור אחרים שלייקים מזויפים שלהם פורסמו על-ידי פייסבוק, כך דווח בימים האחרונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתב התביעה נאמר כי "אף שלתובע אין דבר שלילי לומר על עיתוני USA Today, התובע אינו קורא נלהב או 'תומך' של העיתון". לטענת התובעים, ייחוס לחיצת הלייק השקרי על-ידי פייסבוק הוא עבירה על חוקי מדינה וחוקים פדרליים בתחומי הפרטיות והפרסום. דובר מטעם פייסבוק הגיב להאשמות, כפי שפורסם בדיווח באתר גיגה-אום: "אנחנו מאמינים שהתלונה היא חסרת בסיס ונגן על עצמנו במרץ".

אין זו התביעה הראשונה מסוגה שמוגשת נגד פייסבוק. רק בתחילת ינואר דווח כי שני גברים מסן פרנסיסקו הגישו תביעה נגד פייסבוק בטענה כי זו קוראת הודעות פרטיות ששולחים משתמשים זה לזה במטרה להגביר באופן מלאכותי את הלייקים הנספרים לעמודים. תביעה זו גובתה על-ידי מחקר של חברת אבטחה שוויצרית, בו נטען כי מספר הלייקים לעמוד מסוים עולה כאשר משתמשי פייסבוק שולחים קישור אליו בהודעות פרטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully