וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמה חדשה של ספאם"

גוגל מחדשת אבל הרשת זועמת: מהלך המאפשר לשלוח הודעות לתיבה האישית בג'ימייל גורר תגובות שליליות

בימים האחרונים הכריזה גוגל על כך שמשתמשים שעוקבים אחריכם בגוגל פלוס, יוכלו לשלוח לכם הודעות ישירות לתיבת הג'ימייל שלכם גם אם אינכם עוקבים אחריהם בחזרה.

ההודעה העלתה חשש מהיווצרות פרצות אבטחה וכמובן מניצול התשתית של ג'ימייל לצרכים שהמשתמש לא מעוניין בהם, בכפייה עליו להתחבר לצינור של גוגל פלוס מבלי שרצה בכך. במילים פשוטות: תוכלו לקבל מיילים גם מאנשים שאתם לא רוצים.

במסגרת המהלך, הבהירה גוגל כי כתובת המייל הפרטית של המשתמשים לא תיחשף לשולחי ההודעות, אלא אם ישיבו להן. בדומה לפעמים קודמות בהן ניסתה גוגל לקשר בין ג'ימייל לשירות חברתי חדש בפיתוחה, הביקורות לא אחרו להגיע. כך למשל, מייסד אגרגטור החדשות Digg, קווין רוז, צייץ בטוויטר שמדובר במהלך חסר היגיון.

קווין רוז מגיב בטוויטר על המהלך של גוגל. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של קווין רוז/צילום מסך, טוויטר

רמה חדשה של ספאם

במגזין PCWorld, המהלך תואר כ"טירוף אימייל" וכ"רמה חדשה של ספאם". ומהירו לפרסם מדריך שיאפשר למשתמשים לחסום את המהלך.

ב-BBC צוטט מארק רוטנברג, העומד בראש ארגון אבטחת המידע Electronic Privacy Information Center, שכינה את בחירתה של גוגל "בעייתית" והזכיר פרצת אבטחה ברשת החברתית שקדמה לגוגל פלוס. בהתייחסו לפרצה שהביאה לחשיפת אנשי הקשר של משתמשי ג'ימייל, אמר רוטנברג ל-BBC כי "בלאגן גוגל באזז השאיר הד".

ללוס אנג'לס טיימס אמר כי "זה דומה מאוד לפיאסקו של גוגל באזז, כשגוגל ניסתה לכפות על משתמשי ג'ימייל את השירות החברתי שלה. ה-FTC (רשות הסחר הפדרלית בארה"ב) צריכה לקבוע האם השינוי שביצעה גוגל בפרקטיקות העסקיות שלה מפר את ההוראה שהגיעה בעקבות החקירה סביב גוגל באזז".

בבלוג האפינגטון פוסט שילבו פאנץ' "מעודד": "אז נכון, זרים עלולים לפלוש לתיבת המייל שלכם, אבל לאורך כל הזמן הזה גוגל מכרה מידע מהדוא"ל שלכם למפרסמים. תחליטו בעצמכם מה מפחיד יותר".

ואילו אלכסנדרה פטרי מהוושינגטון פוסט פתחה את טור הביקורת שלה במילים: "אולי זה הזמן למודל חדש עבור גוגל. 'אל תהיה רשע' רחב וערמומי מדי. אני אסתפק בפשוט 'אל תהיה קריפי'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

למה לא בעצם?

לעומת כל אלה, הבלוגר הטכנולוגי רוברט סקובל צידד בגוגל ולא הבין על מה המהומה. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, שיתף סקובל את מספר הטלפון וכתובת המייל הפרטית שלו כדי לעודד את הטיעון שפיצ'ר שנועד לחבר בין אנשים חשוב וחיובי בעינייו, וכתב: "אתם יודעים לכמה דברים מגניבים הוזמנתי משום שיצירת הקשר איתי היא משימה קלה? לפי עיתונות הטכנולוגיה, העמדה שאני נוקט היא מרושעת. קדימה, הדקו את הפרטיות שלכם. לעולם לא תדעו מה אתם מפסידים".

למי שמעוניין לבטל את התכונה החדשה יש פתרון פשוט: לחצו על Settings ועקבו אחר התמונה הזו שפורסמה ב-PCWorld כדי לעצור את זרימת ההודעות מגוגל פלוס.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully