וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציות בחינם לכולם

אנליסטים חוזים: עד 2017 אפליקציות בתשלום ייעלמו כמעט לגמרי והרווח מאפליקציות יהפוך לאפסי

אם אתם עוסקים בפיתוח אפליקציות סלולריות וחולמים על הפריצה הגדולה, לאנליסטים של חברת המחקר גרטנר יש חדשות פסימיות למדי עבורכם.

לפי תחזית חדשה שפורסמה אתמול, עד 2017: 94.5% מהורדות האפליקציות יהיו של אפליקציות בחינם. בנוסף, צופה גרטנר כי ב-2018 פחות מ-0.01% מהאפליקציות לצרכנים פרטיים ייחשבו כרווחיות על-ידי המפתחים שלהן.

לדברי קן דולייני, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר, "הניתוח שלנו מראה כי רוב האפליקציות למובייל אינן מניבות רווחים, אלא משמשות לבניית מותג, הכרה או מודעות למוצר או שנועדו רק בשביל כיף". לדבריו, הניתוח של גרטנר מצא כי "מבין האפליקציות בתשלום, כ-90% מורדות פחות מ-500 פעמים ביום ומכניסות פחות מ-1,250 דולר ביום. זה הולך להיות גרוע יותר בעתיד כאשר התחרות תגבר עוד יותר, במיוחד בשווקים מצליחים".

היינו העתיד

בניתוח קודם שפורסם לקראת סוף 2013 צפתה גרטנר כי באותה שנה יורדו 102 מיליארד אפליקציות ברחבי העולם. החברה צפתה אז כי 83 מיליארד מהורדות אלה, כ-91% מכלל ההורדות ב-2013, יהיו חינמיות.

בנוסף, קבעה גרטנר כי מודל ה-Freemium, שבו מתאפשרת גישה לאפליקציה חינמית אך חלק מהתוכן בהן מוצע לרכישה בתשלום מתוך האפליקציה, ישחק תפקיד הולך וגובר, ושהרווח מרכישות מתוך אפליקציות יהיה 17% ב-2013, בעוד בשנה שלאחריה יצמח חלקו ל-48%.

התרומה של אנדרואיד

ייתכן שהתחזית של גרטנר לוקחת בחשבון את שוק המכשירים מבוססי האנדרואיד. נתח השוק של מכשירי אנדרואיד בשוק הסמארטפונים עמד ברבעון השלישי של 2013 על 81%, לפי נתוני חברת המחקר IDC מנובמבר האחרון.

לפי אותם נתונים, ארבעה מחמישה סמארטפונים שנשלחו להפצה באותה תקופת זמן היו מכשירי אנדרואיד. בנוסף, 96% מהאפליקציות הרווחיות ביותר באנדרואיד הן חינמיות. המגמה הזו צפוייה להתחזק ולייצר תחרות קשה עבור מפתחי האפליקציות. כל זה אמור להוביל בסופו של דבר להתממשות התחזית ובה שוק אפליקציות רווי ולא רווחי במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully