וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תחזיר להורים 32.5 מיליון דולר על מה שילדיהם רכשו בלי רשות

כשילדים קטנים קונים אפליקציה בלי ידיעת ההורים - מי אחראי? רשות הסחר הפדרלית בארה"ב חייבה את אפל להחזיר להורים מיליוני דולרים על אפליקציות שרכשו ילדיהם

אם בעבר יכלו הורים להסתפק בפיקוח על גישתם של ילדיהם לטכנולוגיה באמצעות הגבלה פשוטה על הדפדפנים – היום המשימה היא קשה בהרבה. עם חדירתן של טכנולוגיות מחשוב מתקדמות למכשירים נוספים והופעת הסמארטפונים, הטכנולוגיה הופכת נגישה יותר גם למשתמשים צעירים ומצויה בהישג ידם. וכאשר ניתן לבצע רכישות ישירות מהסמארטפון, לא רק מחנויות האפליקציות אלא גם מתוך האפליקציות עצמן, בקלות רבה, יש לכך גם השלכות כלכליות על ההורים.

אילוסטרציה. ShutterStock
רכישות של מאות דולרים ללא ידיעת ההורית/ShutterStock

לאחרונה החליטה רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC) להיאבק בקלות שבה מתאפשרות רכישות מתוך אפליקציות על-ידי ילדים, והפנתה אצבע מאשימה כלפי אפל.

הרשות ציינה כי נגד אפל הצטברו עשרות אלפי תלונות לפחות, בטענה לרכישות מתוך אפליקציות שלא אושרו על-ידי מבוגרים. כך, למשל, נכתב בתביעה על משתמשת אחת שבתה הוציאה 2,600 דולר ברכישה מתוך האפליקציה Tap Pet Hotel, בעוד אחרים העידו על רכישות בסכומים של 500 דולר מהאפליקציות Dragon Story ו-Tiny Zoo Friends. בסך-הכל, הגיעו רכישות אלה לסכומים בהיקף של מיליוני דולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בעקבות תלונותיה נגד אפל, הודיעה אתמול (ד') הרשות כי ענקית הטכנולוגיה חתמה על הסכם פשרה, שבמסגרתו תשלם אפל החזר מלא בסכום של לפחות 32.5 מיליון דולר עבור רכישות שביצעו ילדים מתוך אפליקציות סלולריות, בשוגג או בלא הסכמת הוריהם. עוד נקבע כי אפל תידרש לשנות את שיטות הגבייה בהן היא נוקטת, על מנת לוודא קבלת הסכמה מפורשת מצד הצרכנים לפני חיובם עבור פריטים שונים הנמכרים באפליקציות עצמן, וכן שתהיה להם אפשרות לחזור בהם מהסכמתם בכל עת.

אפל מאפשרת רכישת פריטים שונים כמו תוספות וירטואליות במשחקים בסכומים שנעים בין 99 סנט ל-100 דולר. אפל אפשרה בתחילה רכישה מתוך אפליקציות בתשלום, וב-2009 הרחיבה את השיטה גם לאפליקציות חינמיות. גוגל הצטרפה אליה ושילבה את שיטת החיוב הזו במערכת האנדרואיד רק ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully