וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן המשחקים עפים כשהקונסולה נכשלת?

ג'ו דיינג'ר לא הצליח להפוך ללהיט בקונסולות המשחק - אז היוצרים שלו נתנו לו נסיון נוסף כמשחק סלולר. וגם: משחקים בחתול בשק, נזכרים בהי-מן ועוד. תורידו תורידו

תעשיית המשחקים היא ממש לא משחק ילדים. בכל שנה יוצאים עשרות משחקים חדשים ורק מעטים מהם זוכים להצלחה מסחרית. על כל Call of Duty או Assassin's Creed יש Medal of Honor או Velvet Assassin - משחקים שסביר להניח שלא שמעתם עליהם בכלל, וגם אם כן כבר הספקתם לשכוח.

בשנים האחרונות, כוכבי משחקים כושלים מקבלים הזדמנות נוספת על המסך הקטן של המכשירים הסלולריים. מבחינת מפתחי המשחקים זו החלטה די פשוטה: המכשירים המודרניים חזקים כמעט כמו קונסולות המשחק הנוכחיות (הפלייסטיישן 3 וה-Xbox 360), ובהשקעה מינימלית ניתן להתאים את המשחקים הישנים, או לפחות חלק מהם, ולנסות להגדיל את שורת הרווח עליהם. הכוכב התורן שמנסה לקבל חיים חדשים על מסכי הסלולר הוא Joe Danger, פעלולן חביב וטוב לב שהיה כוכב של סדרת משחקי ארקייד בשם זה. למרות ביקורות סבירות, ג'ו לא הצליח להפוך לסופרסטאר בעולם הקונסולות. לפני כשבועיים נחת המשחק Joe Danger Infinity בחנויות האפליקציות הסלולריות - והאמת היא שמדובר ביופי של משחק, בו תצטרכו להתחמק ממכשולים ולהגיע עם ג'ו לקו הסיום בעזרת שלל כלי רכב שונים ומשונים.

הגרפיקה טובה מאוד, ההתאמה למסך המגע מושלמת ובאופן כללי מדובר בכיף גדול. לא פלא שמבחינת מכירות, ג'ו זוכה להצלחה הרבה יותר גדולה בסלולר מאשר אי פעם זכה לה במסך הגדול של הקונסולות. זמין בשלב זה למכשירי אפל בלבד במחיר של 3.90 שקלים.

להורדת המשחק לאייפון

חתול בשק

אני מרגיש לא בנוח להמליץ לכם להוריד משחק שקוראים לו "חתול בסל". כי בכל זאת, זה נשמע קרוב מדי ל"חתול בשק" וזה גם כנראה לא ממש נעים לחתול. אבל Cat Basket, שיצא בסוף השבוע שעבר גם לאייפון וגם לאנדרואיד, הוא משחק חביב מאוד וצבעוני מאוד, ואחרי כמה סיבובים בו החלטתי שגם אם אתם לא חובבי חתולים כנראה תאהבו אותו - וגם אם לא, מה איכפת לי בכלל מה אנשים שלא מחבבים חתולים חושבים.

ב-Cat Basket תצטרכו לאסוף חתולים שנופלים מהשמיים על ידי הטיית המכשיר שלכם בתזמון מדוייק, ולהגן על החתול הענקי עליו אתם עומדים (כן כן) מכלבים שנופלים גם הם מהשמיים. ככל שתאספו יותר חתולים ברצף כך תקבלו יותר נקודות, ומדי פעם גם תקבלו חיזוקים שיתנו לכם כוחות מיוחדים. הגרפיקה צבעונית להחריד, המוזיקה אלקטרונית ומתקתקה והכול מרגיש כמו גירסה אינטראקטיבית של להיט היוטיוב Nyan-Cat.

מומלץ לשחק על טלפונים סלולריים ולא על טאבלטים, כי להתחיל להטות טאבלט מצד לצד זה די כבד ומסורבל. המשחק עצמו חינמי לגמרי.

להורדה בגוגל פליי
להורדה באייטיונס

By the power of grayskull

הי-מן ושי-רה היו לוחמי צדק גדולים בשנות ה-80 וה-90. אם גדלתם באותן שנים והייתה לכם טלוויזיה בכבלים (פעם זה לא היה כזה מובן מאליו), אתם וודאי זוכרים את סדרות האנימציה בכיכובם, שהציגו אותם בלבוש מינימלי נלחמים בכל מיני אוייבים מפחידים.

אם התגעגעתם, המשחק החדש של He-Man הוא ממש בשבילכם. לא מדובר במוצר רשמי, אלא במשחק שנוצר כולו על ידי המעריצים, וכל המטרה שלו הוא להראות בדיוק כמו שנראתה סדרת האנימציה הקלאסית. המשחק עצמו הוא מסוגת ה-Beat 'em up, שתציב אתכם בשלבים דו ממדיים ותבקש מכם להרביץ מכות לכמה שיותר רעים. אם באמת גדלתם בתקופה בה הי-מן היה כוכב, אתם בטח זוכרים משחקים אחרים מהסוג הזה כמו דאבל דרגון או Golden Axe.

המשחק זמין להורדה לגמרי בחינם, ובניגוד למשחקים הקודמים עליהם המלצנו לכם הוא אינו מיועד לסלולרי, אלא למחשב האישי. המשחק עדיין לא גמור, והיוצר שלו מעלה מדי פעם גרסאות מעודכנות. הוא מבטיח שהגירסה הבאה תכלול גם את דמותה של שי-רה נסיכת הכוח.

לחצו כאן לעמוד ההורדה

בציר ישראלי

אם המשחק של הי-מן עשה לכם חשק למשחק Beat 'Em Up טוב - קבלו אחד מגניב ומושקע שיצר הישראלי ערן שבי. השם של המשחק מסגיר את מה שעושים בו: Chicken Chaser.

אם אתם טבעוניים, אל תדאגו - המשחק לא יציב אתכם במגפיים של שוחט מטורף שרודף אחרי תרנגולות בדרך להפוך אותן לשניצלים - אלא בנעליים של עובד-לול שרוצה להציל את התרנגולות שלו מחוטפים מרושעים שנראים כמו תמנונים.
האמנות מצויינת, האקשן זורם והכיף גדול. גירסת האנדרואיד עולה שלושה שקלים בלבד, ואפשר לשחק גם בחינם לגמרי דרך הדפדפן.

להורדת המשחק לאנדרואיד

* אם גם אתם ישראלים ופיתחתם משחק שנראה לכם ששווה שנכתוב עליו כאן, כתבו לנו ל-wallaweb@walla.net.il

ספר וואריו חופר

ולסיום, קצת קולטורה: חוקר המשחקים דניאל ג'ונסון מאס בכך שמבקרי משחקים (גם בתקשורת אך בעיקר באקדמיה) לא מתייחסים ברצינות למושא הביקורת שלהם. לטענתו, ביקורת משחקים בימינו זה עניין די רדוד, ללא מתודולוגיה ביקורתית מספקת, מה שגורם למצב בה כל מיני פלצנים קוראים לעצמם "מבקרי משחקים" אך לא מסוגלים להעמיד טיעונים מבוססים ומגובים.

כדי להוכיח שאפשר קצת אחרת, כתב ג'ונסון ספר שלם על המשחק Wario Land 4, משחק חמוד של נינטנדו שיצא בשנת 2001 לקונסולה הניידת Game Boy Advance. במשך למעלה מ-600 עמודים, מנתח ג'ונסון את המשחק הוותיק מכל כיוון: החל מעיצוב השלבים, דרך השימוש בכפתורים ועד השוואות ליצירות מז'אנרים אחרים.

זה קצת חופר (בקטע לגמרי אירוני ומודע לעצמו), אבל בהחלט מעניין ויכול להיות שימושי מאוד אם אי פעם רציתם לכתוב ביקורת על משחק ולא ידעתם מאיפה להתחיל. המחיר כרגע עומד על חמישה דולרים לגירסה דיגיטלית של הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully